Türkiye`de yönetilmeyecek risk yok

10.07.2003 - 10:11 | Son Güncelleme :

Koç, İtalyan ortağı UniCredito Italiano ile bankacılıkta ilk 5 arasında girmek için 3 yıllık plan hazırlarken, Koç Finansal Hizmetler COO`su Federico Ghizzoni, Türkiye`yi hem ‘‘riskli’’ hem de ‘‘potansiyeli çok’’ bir ülke olarak nitelendirdi. Ghizzoni, bu riskin yönetilebilir olduğunu da dile getirdi.

KOÇ`un finans sektöründeki İtalyan ortağı UniCredito Italiano (UNI), Avrupa`da bir numara olmak için hedeflerini yeniden belirlerken, Türkiye`de 3 yılda ilk 5`i girme hedefini gerçekleştirmek için çalışmalara başladı. Hem Avrupa`daki hem de Türkiye`deki çalışmalar hakkında bilgi veren Koç Finansal Hizmetler A.Ş. Chief Operating Officer`ı (COO) Federico Ghizzoni, ‘‘Riskli bir ülke olmasına karşın Türkiye`deki potansiyel çok büyük’’ dedi.

Düzenlenen toplantıda UNI`nin ‘‘Yeni Avrupa ve Bankacılık’’ vizyonunu anlatan Federico Ghizzoni, yeni Avrupa ülkelerinde yabancıların bankacılık sektörünündeki payının yüzde 90`ları bulduğunu, Türkiye`de ise bu rakamın yüzde 7`lerde kaldığını belirtti. ‘‘Bir biz varız bir de HSBC, Türkiye`de oran çok düşük’’ diyen Ghizzoni, ‘‘Bu iyi midir, kötü müdür tartışılır ama yabancılar bu ülkede çok daha fazlasını yapabilir diye düşünüyorum’’ diye konuştu. ‘‘Yabancılar Türkiye`yi riskli buldukları için mi gelmiyorlar’’ sorusuna ise Ghizzoni, şu cevabı verdi:

‘‘Citibank, Deutschebank, `geliriz` dediler ama neden gelmediler? Bunu onlara sormak gerekir, Citibank`ı, Deutschebank`ı UCI ile kıyasladığınızda stratejide bir farklılık görürsünüz. Evet, riskler çok. Gerçekçi olmak gerekirse bu konuda Türkiye`de negatif bir reyting var. Bu, Türkiye`nin riskli bir ülke olduğunu gösterir. Bizim Koç Holding gibi bir partnerimiz var. Türkiye`nin en güçlü sanayi işletmelerinden biri. İyi ve kötü günlerin üstesinden nasıl gelinebileceğini gayet iyi bilen bir grup. Onların deneyimine yüzde 100 dayanabiliriz. İnancımız şu; riskli bir ülke olmasına rağmen Türkiye`deki potansiyel çok büyük, muhtemelen pek çok ülkeden daha da büyük. Dolayısıyla etkin bir şekilde olaya yaklaşırsak orta vadeli bir perspektiften bakıldığında bu riskte yönetilmeyecek birşey yok. Başarılı olunabilir.’’

HEDEF İLK 5

UCI olarak 2006`da yeni Avrupa`nın genelinde bir numara olmak istediklerini ve buna çok yakın olduklarını söyleyen Ghizzoni, Türkiye`de ise 3 yıllık plan içerisinde ilk 5 bankadan biri olmayı hedeflediklerini açıkladı. İç büyümeye odaklanacaklarını dile getiren Ghizzoni, toplam varlıkta bir numara olabilmek için başka bir banka satın almak gerektiğini dile getirdi. Ghizzoni, ‘‘Bunda hiç sorun yok. Bu özelleştirilecek bir banka mı olur, yoksa başka bir banka mı olur, onu bilemem. Hedefler saptandı. Ve bunlara sadece iç büyümeyle erişmeyi düşünüyoruz’’ diye konuştu. Bu aşamada başka bir banka almayı düşünmediklerini de açıklayan Ghizzoni, ‘‘İç büyüme üzerine odaklanmış bulunuyoruz. Piyasa değişiyor. Farklı şekillerde gelişiyor. Bir fırsat ortaya çıkarsa bunu partnerimiz Koç Holding`le tartışır ona göre karar veririz’’ dedi.

Kredi aktivitesinin geliştirmeyi düşündükleri projelerden bir tanesi olduğunu, perakendecilik ve şirketler sektörünü geliştirmeye çalıştıklarını anlatan Federico Ghizzoni, Koç Grubu`nun 12 bin bayiisinin bu noktada önemli olduğunu kaydetti. Ghizzoni, spekülatif aktivitelere girmeyeceklerini, müşterilerine karşı hizmet odaklı çalışacaklarını ifade ederek, risk politikalarını bu şekilde değiştirdiklerini, sonuçlarının gayet iyi olduğunu ve bugün artık yönetilecek çok daha az risk bulunduğunu kaydetti.

Mevduata güvence adil rekabete engel

TÜRKİYE`nin ve Polonya`nın kredi kalitesi açısından hálá büyük sorunları olan, ödenmeyen kredi oranı yüzde 20`lerde seyreden ülke olarak gözüktüğünü dile getiren Ghizzoni, ‘‘Mevduatın korunması, son derece sıcak konu, bu bir engeldir. Bankalararası adil rekabeti engelleyen bir unsur’’ diye konuştu.

Türk bankacılık sisteminde devletin payının çok yüksek olduğuna dikkat çeken Ghizzoni, ‘‘Hazine`nin faaliyetlerinin önümüzdeki 3-5 yıl içinde devam edeceğini düşünüyoruz. Bu da Türk bankacılığını, Koçbank`ı da etkileyecektir’’ diye konuştu.

Koçfaktor ihracatta dünya 3`üncüsü

ALMANYA`da yapılan Factors Chain International (FCI) olağan kurul toplantısında Koç Faktoring Hizmetleri (Koçfaktor), dünyanın en iyi 3`üncü faktoring şirketi seçildi. İlk sırayı Tayvan`dan Chailease Credit Services`in, ikinci sırayı Japonya`dan Mizuho Factors`un aldığı listeye, Koçfaktor 160 şirket arasından ilk Türk şirketi olarak girmeyi başardı. Koçfaktor`a bu ödülün verilmesinde, 2002 yılında 25 muhabir faktoring şirketi ile 15 ülkeye gerçekleştirdiği 203 milyon dolarlık ihracat faktoringi işlemi etkili oldu.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.645 Değişim: -0,50% Hacim : 104.170 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.645 22.04.2024 Yüksek 9.832
Açılış: 9.795
32,5360 Değişim: -0,03%
Düşük 32,4973 24.04.2024 Yüksek 32,5657
Açılış: 32,5468
34,8770 Değişim: 0,03%
Düşük 34,7749 24.04.2024 Yüksek 34,9612
Açılış: 34,8658
2.430,31 Değişim: 0,01%
Düşük 2.426,36 24.04.2024 Yüksek 2.433,36
Açılış: 2.430,12
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.