Tüketicinin tercihi Migros ve BIM

21.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

GfK Panel`in araştırma sonucunda en çok tercih edilen perakendeciler belli oldu. Tüketicilerin en yoğun alışveriş ettiği perakendeciler Migros, BİM ve Tansaş olarak belirlendi.


Tüketiciler Migros`ta kararlılığını sürdürken, BİM büyük bir atak ile en çok tercih edilen ikinci perakendeci konumuna geldi. GfK Panel`in yaptığı araştırmaya göre Migros yüzde 35.9 ile birinci, BİM yüzde 32.9 ile ikinci sırada yer alırken, tercih edilirlik oranı yüzde 25.2 olan Tansaş üçüncü oldu. En fazla alışveriş yapılan 11 perakendeci arasına İzmirli iki lokal perakendeci olan


KİPA`DA PEHLİVANOĞLU`NA GİRMEYİ BAŞARDI;

Türkiye`ye 1987`lerde gelen GfK, 1993 yılında gelen Procon ile 1997 yılında birleşerek, araştırma sektöründe bir güç birliğine gitmişti. Ancak, tüketici ve panel araştırmaları yapmak üzere GfK Panel ve etik araştırmalar yapmak üzere Procon haline gelerek iki ayrı grup şirketine dönüştü. GfK, 1935 yılında Almanya`da kurulan, dünyanın üçüncü büyük araştırma şirketi konumunda bulunuyor. GfK Panel, toplam 12 ilde 3 bin hanenin katılımıyla sürekli tüketici paneli yapıyor. Ailelerin günlük olarak kaydettiği bilgiler, aylık olarak raporlanıyor. Tüketicilerin alışveriş sepetinin TL ve dolar olarak harcamaları, bir alışverşte ne kadar miktar aldıkları, alışveriş sıklıkları, kategori, firma ve ambalaj kırılımında raporlar hazırlanıyor. GfK`nın Finansal Forum için hazırladığı satış noktaları ile ilgili panel çalışmasına da yine 12 ilden, toplam 2 bin 570 aile katıldı. Önemli bir noktaya dikkat çekelim, bir aile birden fazla süpermarketi alışveriş amaçlı kullanabiliyor.


KOÇ`UN MİGROS`U ÖNDE;

Ailelerin en fazla alışverişlerini yaptıkları süpermarketler ile ilgili panel oldukça ilginç sonuçlar ortaya koydu. GfK Panel`in araştırmasına göre Koç Holding`in perakende sektöründeki şirketi Migros ailelerin yüzde 35.9 tarafından ziyaret edilen ilk sıradaki süpermarket zinciri oldu. Azizler Holding`e ait BİM ise önemli bir çıkış yaparak yüzde 32.9`luk alışveriş oranı ile ikinci sırada yer aldı. Doğuş Holding`e ait olan Tansaş ise yüzde 25.2`lik alışveriş oranı ile üçüncü sırada yer aldı.


Dördüncü sırada yüzde 20.4`lük alışveriş oranıyla yine Koç Holding`e ait discount market formatındaki Şok`u görüyoruz. Fiba Holding`e ait Gima ise yüzde 13.8`lik pay ile beşinci sırada yer aldı. Ankara kökenli Beğendik süpermarket sıralamasında yüzde 11 ile altıncı sıraya oturdu. Alman metro AG`nin Türkiye`deki yatırımı olan ihtisas hipermarketi Metro ise yüzde 10.3`lük pay ile en çok alışveriş edilen yedinci perakende zinciri oldu.

Yozgatlı işadamlarının girişimi ile kurulan Yimpaş Holding`in perakende sektöründe aynı isimli marketi Yimpaş yüzde 7.1`lik alışveriş oranına sahip. İzmirli Kipa yüzde 6.1`lik alışveriş oranıyla dokuzuncu oldu. Sabancı Holding`in Carrefour`u ise yüzde 5.4`lük oranıyla onuncu sırada yer aldı. Yine İzmirli bir diğer market olan Pehlivanoğlu`nun ise alışveriş edilirlik oranı yüzde 5 olarak açıklandı.


EN ÇOK ALIŞVERİŞ MARKETTEN;

Aile tüketim panelinde, ailelerin toplam alışverişleri satış noktalarına göre incelendiğinde, market, süpermarket ve bakkalın en faezla alışveriş yapılan satış noktası olduğunu görüyoruz. 2 bin 570 aile alışverişlerini farklı kanallardan gerçekleştiriyor. Aileler alışverişlerini yüzde 98.5`i marketten, yüzde 82`si marketten, yüzde 81.4`ü ise bakkallardan yapıyor. Geleneksel alışveriş tipi olan açık pazarlar ise lüzde 58`lik payı ile yine önemli bir tutuyor. hipermakretler alışverişlerde yüzde 25.6 oranında tercih edilirken, toptancılardan alışverişin payı yüzde 17.1 olarak gerçekleşiyor. (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.803 Değişim: 0,83% Hacim : 35.901 Mio.TL Son veri saati : 12:42
Düşük 9.735 25.04.2024 Yüksek 9.809
Açılış: 9.754
32,5038 Değişim: -0,11%
Düşük 32,4289 25.04.2024 Yüksek 32,6046
Açılış: 32,54
34,9556 Değişim: 0,36%
Düşük 34,7916 25.04.2024 Yüksek 35,0415
Açılış: 34,8286
2.430,75 Değişim: 0,31%
Düşük 2.414,58 25.04.2024 Yüksek 2.439,29
Açılış: 2.423,18
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.