Tofaş`ın ‘2 milyonuncu oto’ gururu
Tofaş Türk Otomobil Fabrikaları A.Ş.`nin Bursa fabrikasında üreteceği 2 milyonuncu otomobil, 26 Temmuz tarihinde düzenlenecek törenle banttan inecek. 2 milyonuncu otomobilin üretim bandından indirilmesi için düzenlenecek törene Başbakan Tayyip Erdoğan ile bazı bakanların katılması da bekleniyor.
1971 yılında faaliyete geçen Tofaş`ın Bursa`daki fabrikasında üretim bandından, ilk olarak Murat 124 model otomobil çıktı. 1976 yılına kadar bu araçtan 134 bin 867 adet üreten Tofaş, 1977 yılında Murat 124`ün üretimine son vererek, çok büyük ticari başarı elde eden ‘‘Kuş Serisi’’ni üretmeye başladı. ‘‘Kuş Serisi’’ üretimine önce Şahin ile başlayan Tofaş, seriye 1981 yılında Kartal ve Doğan`ı, 1983 yılında da Serçe`yi ekledi. Tofaş, 2001 yılında ‘‘Kuş Serisi’’nin seri üretimine son verirken, son 2 yıldır bu otomobilleri siparişler doğrultusunda az sayıda üretmeyi sürdürdü. ‘‘Kuş Serisi’’ ile tarihi başarılar elde eden Tofaş, 1977 yılından, 1 Temmuz 2003 tarihine kadar bu otomobillerden 1 milyon 257 bin 651 adet üretti.
Ürettiği otomobil modellerini 1990 yılından itibaren çeşitlendirmeye başlayan Tofaş, ‘‘Kuş Serisi’’ne, 1990 yılında Tempra, 1993 yılında Tipo, 1994 yılında da Uno`yu ekledi.
Tempra`nın üretimini 1999, Tipo ve Uno`nun üretimini de 2001 yılında sona erdiren Tofaş, 1998 yılında Polio ve Siena`yı, 1999 yılında Marea ve Brava`yı, 2000 yılında Doblo`yu, 2001 yılında ise Albea`yı Türk tüketicilerle buluşturdu.
Bugüne kadar 24 değişik otomobil ve hafif ticari araç modelinin üretildiği Tofaş`ın Bursa`daki fabrikasında, halen Doblo, Albea, Palio, Marea`nın 9 değişik versiyonunun seri üretimi, Şahin, Kartal, Doğan`ın da sipariş üzerine üretimleri yapılıyor.
Tofaş, ‘‘Kuş Serisi’’nin ardından en önemli ticari başarısını, Doblo üretiminde gerçekleştirdi. Üretime başlanan 2000 yılından 1 Temmuz 2003’e kadar 236 bin 932 Doblo üreten Tofaş, büyük kısmını yurtdışına gönderdiği bu araçlarla, ihracatta da tarihi başarılar elde etti.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN