Talep çok araç yok

24.01.2020 - 09:01 | Son Güncelleme :
Talep çok araç yok | Ekonomi Haberleri

Son dönemlerde sıfır otomobil almak için galerilere gidenler birçok noktada benzer cevabı alıyor.

Hürriyet gazetesinden Burak Coşan'ın haberine göre; “İstediğiniz model şu anda elimizde yok. Ön sipariş alıyoruz. Yaklaşık 2 ay sonra aracınızı teslim edebiliriz.” Tüketiciler de “Otomobil almak istiyoruz ancak beklemek zorunda kalıyoruz” diye şikayet de bulunuyor. Her marka araç ya da modelde aynı sıkıntı yaşanamasa da söz konusu sorun birçok tüketiciyi etkiliyor. Biz de yaşanan durumu sektör temsilcilerine sorduk. Sektör olarak artan talebe hazırlıksız yakalandıklarına dikkat çeken sektör temsilcileri, düşen faiz oranlarını otomobil piyasasını hareketlendirdiğini, mart ayından itibaren ‘araç bulamama’ sorununun yavaş yavaş azalmasını beklediklerini söyledi. Türkiye’de üretilen otomobillerde yeni emisyon değerlerine uyum sürecinin de uzatılmadığını vurgulayan sektör temsilcileri, 2020 yılına ait otomobillerin ocak ayında üretime başladığını, bunların nakliye sürecine girmesiyle de piyasadaki araç sayısının artmasını beklediklerini dile getirdi. İşte sektör temsilcilerinin yaşanan sorunla ilgili açıklamaları...

YILA DÜŞÜK STOKLA BAŞLANDI

Son çeyrek satışlarındaki artışa işaret eden Kibar Holding Başkanı Ali Kibar şöyle konuştu:

Bizim gibi birçok marka yeni yıla düşük stokla giriş yaptı. Talep 2020 Ocak ayında da yüksek seyredince, talepleri karşılamakta markalar zaman zaman zorlandı.

Şu an İzmit Fabrikamız’da son nesil i10 modelimizin üretim hazırlık sürüyor ve Mart ayında Türkiye’de satışta. 

Diğer modelimiz  i20’yi  2020 modeli olarak tüketiciyle buluşturuyoruz.

İthal araçların siparişlerini artırmamıza rağmen termin süresinin belirli zaman alma-sından dolayı teslimatlar gecikiyor. 

Ocak ayında da pazar beklentinin yüzde 25 üzerinde seyrediyor. Bu nedenle ilk çeyrekte gecikme bekleniyor.

VERİLEN SİPARİŞLER YETERSİZ KALDI

MODEL yılı değişimlerinde bu tip sıkıntıların yaşanabildiğine dikkat çeken Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, sürecin mart ayı sonundan itibaren aşılmaya başlayacağına vurgu yaptı. Bozkurt, şunları söyledi: 

Faiz indirimleri ve kampanyalar sayesinde bayilerde 2019 model otomobil de kalmadı.

Firmalar bir sonraki yılın talebini eylül ayı gibi veriyor.

Geçen yıl eylül ayında faiz indirimi olacağından kimsenin haberi yoktu.

Bu yüzden siparişler de o zamanın talebine göre yapıldı.

Verilen siparişler de talebe göre az kalmış oldu.

Otomotiv ağır sanayi olduğu için talep artınca yeniden sipariş vermek çok fazla bir şey değiştirmiyor.

Sipariş neticesinde üreticiler 6 ay sonrasında kapasiteyi arttırabiliyor.

DÖNEMSEL BİR SORUN YAŞANIYOR

Geçen yılın son çeyreğinde faizlerin de düşmesiyle birlikte sıfır araca olan talebin bir hayli arttığını ifade eden Anadolu Grubu Otomotiv Grup Başkanı Bora Koçak, şunları söyledi: 

 Son çeyrekte artan talebi karşılamakta güçlük çektik.

 Bir aracın yeni model olabilmesi için o yıl içinde üretilmesi gerekiyor.

 Aralık 2019’da üretilen bir araç 2019 model yılına ait oluyor.

 Ocakta üretilince de 2020 model yılıyla satışa çıkıyor.

 Dolayısıyla üreticiler aralıkta üretim yapmak istemedi.

 Avrupa’da ocak ayında üretilenler mart başından itibaren Türkiye’ye gelecektir.

 Uzakdoğu’dan otomobiller şubat sonu gelir. 

 Sorun dönemsel, kalıcı değil.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
120.275 Değişim: -0,43% Hacim : 545 Mio.TL Son veri saati : 10:04
Düşük 120.145 18.02.2020 Yüksek 120.451
Açılış: 120.451
6,0595 Değişim: 0,23%
Düşük 6,0411 18.02.2020 Yüksek 6,0632
Açılış: 6,0458
6,5641 Değişim: 0,20%
Düşük 6,5466 18.02.2020 Yüksek 6,5661
Açılış: 6,5512
308,95 Değişim: 0,52%
Düşük 307,15 18.02.2020 Yüksek 309,11
Açılış: 307,35
bigpara

Copyright © 2020 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.