Sürücüsünü baştan çıkarıyor

28.07.2003 - 09:44 | Son Güncelleme :

Renault ile birleşmesinin ardından kendini her alanda yenileyen Nissan, yepyeni bir modelle adından söz ettiriyor. Nissan, Micra, Primera ve X-trail modelinin ardından üretimine 1996 yılında son verdiği efsanevi Z serisine hayat verdi.

350 Z adı verilen spor coupe, Japonya ve Amerika pazarının ardından ekim ayında Avrupa`da satışa sunulacak. 350 Z modelinin 2004 yılı başında Türkiye`de pazara girmesi bekleniyor.

Japonya ve Amerika pazarından sonra 350 Z Avrupa pazarında da yoğun ilgi görüyor. Nissan, ekim ayında satışa sunacağı yeni spor otomobili 350 Z için Avrupa`da 1000 sipariş aldı. Amerika ve Japonya`da Ağustos 2002 yılında satışa sunulan 350 Z, spor segment otomobiller içinde en çok satan araç ünvanını kazandı. Yeni 350 Z modelinde bulunan VQ serisi 3.5 litre V6 motoru da Auto World dergisi tarafından dünyanın en iyi 10 motoru arasında bulunuyor. Performans ve tasarım özelliklerini bir araya toplayan 350 Z`nin tasarımında ki kıvrımlar ve geometrik çizgiler dikkat çekiyor. Nissan, yıl sonuna kadar 56 bin adet 350 Z satışı hedefliyor.

İlk Z serisi olan 240 Z, 1987 yılında üretilmiş. Z serisinin dördüncü jenerasyonu olan 300 ZX modelinin üretimi 1996 yılında sona ermiş. Nissan, 7 yıl aradan sonra 2003 yılında yeniden Z serisine hayat vererek, beşinci jenerasyon 350 Z modelini üretti. Beşinci jenerasyon 350 Z modeli, ilk Z serisi 240 Z ile son Z serisi 300 ZX arasından bir köprü oluşturuyor. Yeni 350 Z, her iki modelden de, bazı etkilenmeler taşıyor. Yani Z serisinin DNA`sını taşıyor. Ayrıca, Nissan`ın motorsporlarında özellikle Le Mans`da kazandığı tecrübeyi de bünyesinde barındırıyor. Nissan, özellikle yol tutuş ve motor performansı alanındaki bu tecrübesini, 350 Z`de kullanmış.

350 Z modelinde 3.5 litrelik V6 motor kullanılmış. Sınıfının en yüksek tork ve beygir gücüne sahip olan motor, otomobili 0`dan 100 km`ye 5.9 saniyede ulaştırıyor. Otomobilin maksimum hızı 250 km`le sınırlandırılmış. 350 Z modelinin ağırlığı 1525 kilogram. Uzunluğu 4310 santimetre, genişliği 1815, yüksekliği 1320 santimetre.

Otomobilin güvenlik ekipmanları arasında ABS, EBD, ESP, ön, yan ve perde havayastıkları, Brembo disk frenler standart olarak bulunuyor. Xenon farlar, immobilizer, 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar, deri direksiyon, deri vites topuzu, otomatik klima, Bose müzik sistemi, ısı ve elektrik ayarlı spor deri koltuklar, elektrik ayarlı yan aynalar standart donanımlar arasında yer alıyor.

Yaşlılara gençlik aşısı

Spor otomobiller genelde, ikinci otomobili olarak düşünülür ve hafta sonu kullanıma uygun olarak tasarlanır. Ancak 350 Z, hergün kullanıma uygun olarak geliştirilmiş. Geniş bagaj hacmi, geniş iç mekan ve küçük eşyaları koymaya yarayan gözler, 350 Z modelini farklılaştıran özellikler arasında yer alıyor. 350 Z modelinin potansiyel müşterileri arasında, 30-35 yaş arası yöneticiler ve işadamları bulunuyor. Bu sınıfa giren otomobilseverler, araçlarında farklılık arıyor ve işhayatında elde ettikleri başarıyı otomobilleriyle gösteriyorlar. Bunun yanı sıra 50 üstü, çocuklarını evlendirmiş çiftler de, 350 Z modelinin müşterileri arasına giriyor. Bu sınıfta yer alan kişiler ise gençlik aşısı olarak 350 Z`i tercih ediyorlar.

İZLENİMLER

350 Z` modelinin test sürüşü Almanya`nın Nürnberg kentinde yapıldı. Sınıfının en yüksek torku ve en yüksek beygir gücüne sahip otomobilini, hem hız limiti olmayan otoyolda, hem de virajlı yollarda deneme şansına sahip olduk. Yüksek tork nedeniyle kısa sürede hızlanan ve sınırlandırılmış 250 km`e hızı kolaylıkla yakalyan 350 Z, virajlarda da yol tutuşuyla dikkat çekti. Oldukça hızlı girdiğim virajlarda, otomobilin kaymasını beklememe rağmen, 350 Z`yi yoldan çıkarmak mümkün olmadı. 6 vitesli düz şanzıman, bir spor otomobile yakışır şekilde kısa aralıklara sahip. Sert vites geçişleri ve sert süspansiyon sistemi, direksiyona oturunca bir spor otomobilde olduğunuzu hemen hissettiriyor. Hızlanınca sertleşen direksiyon da, sürücüsüne yolu hissettiriyor ve iyi tepki veriyor.

Hyundai Assan`a çevreye saygı ödülü

Türk Standartları Enstitüsü, üretim tesislerinin çevreye olan duyarlılığından dolayı Hyundai`ye ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Belgesi verdi. Alınan bu sertifika ile Hyundai, gerek üretim aşamasında, gerekse de ürünlerinde doğaya zarar verecek hiç bir malzeme kullanmadığını belgelemiş oldu. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, fabrikadaki tüm üretim aşamalarında doğal kaynakların korunmasının temel prensip olarak benimsendiğini belirterek, şirketin asla bu anlayıştan taviz vermeyeceğini ifade etti. Çevrenin korunması için daima yeni teknolojiye yer verdiklerini söyleyen Kibar, amaçlarının toprak, su, hava gibi yaşamsal ortamları korumanın yanı sıra geri dönüşüm uygulamaları ile de kaynakları verimli hale kullanmak olduğunu söyledi. Doğal kaynakların süratle azalması ve çevrenin kirlanmasına yönelik kaygıların artması sonucu 1992 yılında yayınlanan ISO 14001 belgesi çevre performansını sürekli iyileştirmeyi amaçlıyor. 1994 yılında yeniden revize edilerek uluslararası bir standart haline gelen ISO 14001, kuruluşların ve ürünlerin çevreye olumsuz etkilerini azaltmayı güvence altına almayı amaçlıyor.

Fren teknolojisinde ikiz disk devrimi

Delphi tarafından geliştirilen yeni ikiz disk sistemi ADS (Advanced Disc System), fren teknolojisinde devrim yaratıyor. ADS, kampananın dış yüzeyinde kayan iki disk kullanılması temeline kurulmuş bir teknolojiye sahip. Hidrolik olarak aktive edilmiş piston, diskin iç ve dış yüzeylerine pedler vasıtasıyla iletilen frenleme gücünü aktarıyor; böylece 4 sürtünme yüzeyi oluşuyor. Bu sayede ADS, aynı çaplı klasik tek diskli sisteme kıyasla yüzde 70 daha yüksek tork oluşmasını sağlıyor. Ayrıca sistem, ikiz disk tasarımı sayesinde 4 soğutma yüzeyi sunuyor ki, böylece fren aksamı üzerinde ilave soğutma kanalları ihtiyacını ortadan kaldırıyor. Bunun yanı sıra, daha iyi frenleme için disk boyutlarını büyütme gereği de kalmıyor. ADS, disk çapını 25 mm`ye kadar küçülmesine müsaade ediyor.

ADS, bir SUV model üzerinde uygulandığında çoklu fren sistemleri ihtiyacı ortadan kaldırdığı gibi, maksimum ortam sıcaklığı da ciddi oranlarda düşürebiliyor. Bununla birlikte pedal mesafesini 25 mm kısaltıyor, araç ağırlığını ise 7 kg. civarında azaltıyor. Tüm bu gelişmelerin en önemli özelliği ise maliyetlerin düşmesi. Delphi tarafından geliştirilen sistem, 20 farklı araç üzerinde 1.5 milyon kilometre test edildi. Seri üretimin 2006 yılı içerisinde başlayacağı tahmin ediliyor.

SOL ŞERİT

CITROEN C3 Pluriel modeli, C3 gibi EuroNCAP çarpışma testlerinde 31 puanla dört yıldız alma hakkını elde etti. C3 Pluriel, salon, panoramik salon, cabriolet, spider ve spider pick-up gibi beş farklı konfigürasyona göre hazırlanan modüler araç tasarımındaki yeni safhayı sunan tek araç... C3 Pluriel, kendi segmentinde ve aynı zamanda EuroNCAP testine girmiş tüm araçlar içinde en güvenli araç olarak tanınıyor.

DEBICA lastikleri Türkiye`de Dunlop ve Fulda bayilerinde satışa sunuldu. Polonya orijinli Debica, Goodyear tarafından satın alındıktan sonra birçok Avrupa ülkesinde ekonomik fiyat alternatifleri oluşturmak üzere pazara girdi. Polonya`nın yaklaşık yüzde 40 pazar payıyla Polonya`nın en büyük binek ve kamyonet lastikleri üreticisi olan Debica, Türkiye`de de ekonomik fiyatlarıyla dikkat çekiyor.

KIA Sorento, ABD`de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) tarafından yapılan testlerden 5 yıldız aldı. NHTSA tarafından testi gerçekleştirilen Sorento, çarpışma güvenliğine sahip en iyi 3 modelden biri oldu. Diğer iki model ise Mercedes C240 ve Volvo XC90 olarak belirlendi. 5 yıldızlı güvenlik derecesi, yüzde 5 ve altı oranlarda bir hasar riski yaşanabileceği anlamına geliyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.497 Değişim: -0,35% Hacim : 68.083 Mio.TL Son veri saati : 17:04
Düşük 9.476 18.04.2024 Yüksek 9.602
Açılış: 9.565
32,4986 Değişim: 0,16%
Düşük 32,3698 18.04.2024 Yüksek 32,5411
Açılış: 32,4475
34,7554 Değişim: 0,10%
Düşük 34,6200 18.04.2024 Yüksek 34,8972
Açılış: 34,721
2.483,83 Değişim: 0,87%
Düşük 2.456,07 18.04.2024 Yüksek 2.499,96
Açılış: 2.462,29
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.