Rus turistlerin en çok aradığı tatil bölgesi...

13.12.2016 - 16:38

Yandex’in seyahat kategorisi verileri açıklandı. Buna göre; Rus turistlerin Yandex’te en çok aradığı tatil bölgesi Türkiye...

Dünya turizmine yön veren isimleri bir araya getiren World Tourism Forum, 10 Aralık’ta Antalya Belek Regnum Carya Golf & Spa Resort’ta yapıldı. Yandex’in sponsorluk desteği verdiği zirvede, turizm sektörünün bugünü ve geleceği konuşuldu.

15 ülkeden 25 konuşmacının yer aldığı zirvede, Yandex Reklam Teknolojilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Maksim Grishakov da bir konuşma yaptı.  Yandex’in Avrupa'nın en büyük internet sitelerinden biri, Rusya'nın ise 1 numaralı arama motoru olduğunu belirten Grishakov, turizm sektörüne büyük önem verdiklerini söyledi.

“RUSYA’DA TÜRKİYE’YE OLAN İLGİ YENİDEN İVME KAZANDI”

Rusya’nın turizm pazarına ayna tutan bir analiz yaptıklarını ifade eden Maksim Grishakov, şunları söyledi: “Türkiye 2015’te Yandex’te en çok aranan tatil bölgeleri arasında çok büyük bir farkla birinci sıradaydı. 2016’ta belli bir azalma görülse de kısa süre önce yeniden olumlu gelişmeler oldu. Rusların Yandex’te tatil amaçlı yaptığı aramaları analiz ettiğimizde, Türkiye’ye olan ilginin ivme kazandığını gördük. Ekim 2016'da seyahat kategorisinde Türkiye için yapılan aramalarda geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 32 oranında artış var. Türkiye 2016’da Tunus ve Yunanistan’ı geride bırakarak en çok aranan tatil bölgesi oldu.”

RUSLAR EN ÇOK KEMER’İ ARIYOR

Grishakov, Türkiye özelinde en çok aranan tatil bölgeleri hakkında şu bilgileri verdi: “Yaptığımız analizde Rus turistlerin Türkiye’de en sevdiği tatil yöresinin Kemer olduğu ortaya çıktı. Kemer’i, Side ve Marmaris takip ediyor.” 

İNTERNET REKLAMCILIĞI YÜKSELİŞTE

Yandex Reklam Teknolojilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Maksim Grishakov, Rusya’daki reklam pazarı hakkında da bilgiler verdi. Dijitalleşmenin etkisiyle internet reklamcılığının hızla geliştiğini belirten Grishakov, “Rusya pazarında internet reklamcılığı televizyon reklamcılığını yakalamak üzere. İnternetin reklam pastasından aldığı pay yüzde 38’in üzerine çıktı. Televizyon yüzde 41 oranında pay alıyor. Yakında bu oranlar eşitlenecek gibi görünüyor” dedi.

TURİZMCİLERE YANDEX’İN ÇÖZÜMLERİNDEN FAYDALANMA ÇAĞRISI  

Maksim Grishakov, turizmcilere Yandex’in gelişmiş reklamcılık çözümlerini kullanarak müşterilere ulaşma çağrısı yaptı: “Rusya ve Türkiye arasında büyük bir turizm potansiyeli var. Biz Yandex olarak bu potansiyele odaklanan reklamcılık çözümleri geliştirmeye devam ediyoruz. Hem Rus hem de Türk turizm şirketleri Yandex ile işbirliği yaparak kampanyalarını en verimli şekilde duyurabilirler. Yandex, Türkiye’de de her geçen gün daha çok kullanıcı tarafından tercih ediliyor. Türkiye pazarında performans reklamları alanında tercih edilen en efektif mecralardan biri olacağımıza inancımız tam.”  

 


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
109.666 Değişim: 1,40% Hacim : 7.052 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 108.045 14.12.2017 Yüksek 109.958
Açılış: 108.971
3,8847 Değişim: -0,06%
Düşük 3,8838 15.12.2017 Yüksek 3,8898
Açılış: 3,88685
4,5757 Değişim: -0,22%
Düşük 4,5694 15.12.2017 Yüksek 4,5881
Açılış: 4,58585
156,62 Değişim: 0,01%
Düşük 156,49 15.12.2017 Yüksek 156,80
Açılış: 156,61
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2017 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.