Otomotiv pazarındaki rekabet lideri değiştirmedi

04.12.2018 - 16:00
Otomotiv pazarındaki rekabet lideri değiştirmedi | Ekonomi Haberleri

Yılın ocak-kasım döneminde yüzde 33,75 daralan otomotiv pazarı, satış rakamlarını korumaya çalışan markaların yoğun rekabetine sahne oldu. Bu yılın 11 ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında Renault 74 bin 303 adetle yine zirvedeki yerini korudu.

 

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, Türkiye'de 2018'in ocak-kasım döneminde 425 bin 478 otomobil, 117 bin 753 hafif ticari araç satıldı. 543 bin 231 olarak gerçekleşen toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33,75 daraldı. Ocak-kasım döneminde yoğun rekabete sahne olan otomotiv pazarında Renault liderliği bırakmazken, birçok markanın satış sıralamasındaki yeri değişti. Yılın ocak-kasım döneminde otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında en çok satılan marka sıralamasında Renault yine zirvedeki yerini korudu. Renault liderliği bırakmasa da pazardaki daralmaya paralel satışları yüzde 33,2 azalarak 74 bin 303'e indi. Aynı dönemde marka, pazar payını ise yüzde 13,6'dan yüzde 13,7'ye çıkardı.

Geçen yılın 11 ayında sıralamada üçüncü olan Volkswagen, bu yıl 58 bin 483 satışla ikinciliğe yükseldi. 58 bin 212 satış yapan Fiat ise ikincilikten üçüncülüğe geriledi.

HONDA ÜÇ, TOYOTA İKİ BASAMAK YÜKSELDİ

Bu yılın 11 ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarında Ford 57 bin 832 adetle dördüncü ve Hyundai 31 bin 378 adetle beşinci sıradaki yerini korudu. 2017'nin ocak-kasım döneminde sekizinci sırada yer alan Toyota, bu yıl 30 bin 485 satışla altıncılığa ulaştı. Dacia 26 bin 690 adetle bir basamak gerilerek listede yedinci oldu. Peugeot ise 25 bin 624 adetle bir basamak yükselerek sekizinci sıraya çıktı. Listede 2017'nin 11 ayında 12'nci sırada bulunan Honda 25 bin 240 satışla dokuzuncu oldu. Nissan 22 bin 295 satışla listede bir basamak yükselerek onuncu sıraya ulaştı.

VOLVO SATIŞLARINI EN ÇOK ARTIRAN MARKA

Yılın ocak-kasım döneminde binin üzerinde satış rakamına ulaşan markalar incelendiğinde, 3 marka satışlarını artırırken, 24'ünün satışlarında düşüş yaşandı. Satışlarını geçen yılın 11 ayına göre en çok artıran marka yüzde 31,6 ile Volvo oldu. Volvo, yılın ocak-kasım döneminde 4 bin 942 satış gerçekleştirdi. Volvo'yu yüzde 11,5'lik artışla Honda ve yüzde 7,02'lik yükselişle Mitsubishi takip etti. Söz konusu dönemde satışları en fazla azalan marka yüzde 52,7 ile Opel oldu. Geçen yılın 11 ayında 40 bin 113 adetlik satışa ulaşan Opel, bu yılın aynı döneminde 18 bin 986 satış yaptı. Bu markayı yüzde 47,1'lik düşüşle Citroen ve yüzde 42,9'luk azalışla Fiat izledi.

KASIM AYINDA DA RENAULT LİDER

Kasım ayında otomotiv pazarı yüzde 42,3 daralarak 100 bin 859'dan 58 bin 204'e geriledi.

Kasım ayında da toplam pazarda Renault 6 bin 168 adetlik satışla liderliğini korurken, Volkswagen 6 bin 143 adetle ikinci, Fiat 5 bin 977 adetle üçüncü, Toyota 5 bin 647 adetle dördüncü ve Ford 5 bin 132 adetle beşinci sırada yer aldı.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
110.477 Değişim: 0,33% Hacim : 12.423 Mio.TL Son veri saati : 18:00
Düşük 110.018 13.12.2019 Yüksek 111.910
Açılış: 111.011
5,8128 Değişim: 0,41%
Düşük 5,7699 14.12.2019 Yüksek 5,8261
Açılış: 5,7892
6,4637 Değişim: 0,22%
Düşük 6,4332 14.12.2019 Yüksek 6,5000
Açılış: 6,4496
275,96 Değişim: 0,86%
Düşük 271,83 13.12.2019 Yüksek 276,72
Açılış: 273,61
bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.