Otomotiv pazarı ilk çeyrekte daraldı

02.04.2019 - 15:55 | Son Güncelleme :
Otomotiv pazarı ilk çeyrekte daraldı | Ekonomi Haberleri

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2019’un ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 44,2 daralarak 88 bin 469 oldu.

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de otomobil ve hafif ticari araç satışları, bu yılın ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 44,2 azalarak 88 bin 469 seviyesinde gerçekleşti. Toplam pazarda geçen yılın ilk çeyreğinde 158 bin 430 adet satış yapılmıştı.

Otomobil satışları, ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 43,7 azalarak 68 bin 812 oldu. Geçen yıl aynı dönemde otomobil satışları 122 bin 310 adet seviyesindeydi. 

Hafif ticari araç pazarı ocak-mart döneminde 2018'in aynı dönemine kıyasla yüzde 45,6 daralarak 19 bin 657'e gerilerken, geçen yılın aynı döneminde pazar 36 bin 120 olmuştu. 

OTOMOTİV PAZARI MARTTA YÜZDE 35,5 DARALDI 

Otomobil ve hafif ticari araç satışları, mart ayında geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 35,5 azalarak 49 bin 221 seviyesinde gerçekleşti. Toplam pazarda geçen yılın mart ayında 76 bin 345 adet satış yapılmıştı.

##$$TASITKREDIWIDGET##$$

Otomobil satışları, martta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 35,4 azalarak 38 bin 628 oldu. Geçen yıl aynı ayında otomobil satışları 59 bin 798 adet seviyesindeydi. 

Hafif ticari araç pazarı ocakta 2018'in aynı ayına kıyasla yüzde 36 daralarak 10 bin 593'e gerilerken, geçen yılın aynı ayında pazar 16 bin 547 olmuştu. 

DİZEL OTOMOBİL SATIŞLARI AZALDI 

Mart sonunda 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 44,7, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 48,3 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 35,9 azalış görüldü. İlk çeyrekte 43 adet elektrikli ve bin 833 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti. 

İlk çeyrekte otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 35,4 ile 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 24 bin 386 adetle sahip oldu. 

Mart sonu itibarıyla dizel otomobil satışlarının payı yüzde 54,4'e, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 63,6'ya geriledi. 

EN YÜKSEK SATIŞ C SEGMENTİNDE GÖRÜLDÜ 

Mart sonu itibarıyla otomobil pazarı segmentinin yüzde 84,9’unu vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 61,4 pay alan C (42 bin 243 adet) segmenti ulaştı. 

Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 51,7 pay ve 35 bin 554 adetle yine sedan otomobiller oldu. Hafif ticari araç pazarı gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adedine yüzde 72,1 pay ve 14 bin 176 adetle Van ulaşırken, ardından yüzde 12,12 pay ve 2 bin 382 adetle kamyonet, yüzde 8,44 pay ve bin 659 adetle minibüs, yüzde 7,33 pay ve bin 440 adetle pick-up sıralandı.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
96.861 Değişim: -0,03% Hacim : 2.415 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 96.737 19.04.2019 Yüksek 97.293
Açılış: 97.082
5,8090 Değişim: 0,13%
Düşük 5,7880 19.04.2019 Yüksek 5,8347
Açılış: 5,8016
6,5436 Değişim: 0,18%
Düşük 6,5170 19.04.2019 Yüksek 6,5664
Açılış: 6,53175
238,33 Değişim: 0,17%
Düşük 237,47 19.04.2019 Yüksek 239,39
Açılış: 237,93

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.