Otomobile Yüklendikçe Vergi Geliri Zor Artar

13.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

TOFAŞ Grubu Başkanı Bülend Özaydınlı, Motorlu Taşıtlar ve Taşıt Alım Vergisi`ni yüksek oranlarda artırmasının, vergi gelirlerini yükseltmeyeceğini savundu. Özaydınlı, ‘‘Artan vergiler, talebi düşürecek. Bu yüzden de vergi geliri artışı beklendiği gibi olmayacak’’ dedi. KOÇ Holding`e bağlı Tofaş Grubu Başkanı Bülend Özaydınlı, hükümetin vergi gelirlerini artırmak için işin kolayına kaçtığını belirterek, ‘‘Vergi geliri artışı beklendiği gibi gerçekleşmeyecek. Çünkü artan vergiler talebi düşürecek’’ dedi. Türkiye`nin dışardan borçlanmak dışında birşey düşünemez hale geldiğini savunan Özaydınlı, sanayinin üretimi sürdürebilmesi halinde vergi sağlanabileceğini hatırlattı. Özaydınlı, ‘‘Ancak, istikrar programı ile birlikte üretim ve üretim artışı önemsiz bir sıraya düşürüldü’’ diye konuştu.


VERGİYİ YAYGINLAŞTIRIN:

‘‘Eğer arttırılan vergilerle araç ithalatı kısıtlanmak isteniyor ise bu uygulama yerli üretimi de olumsuz etkileyecek bir karardır’’ diyen Bülend Özaydınlı, vergi karşısında ithal yerli ayrımının olmadığını vurguladı. Vergi gelirlerinde artış sağlamanın yolunun vergi tabanını yaygınlaştırmaktan geçtiğini belirten Özaydınlı, ‘‘Türkiye`de perakende ticaret hacminin 40-50 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bu ticaret hacminin ne kadarı vergilendiriliyor diye bir inceleme yapılırsa ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır. Vergiler arttırılmak yerine yaygınlaştırılmalı’’ dedi. İhracat artışının; borç ile geçici gelen pahalı para yerine, kalıcı ucuz para, istihdam artışı ve artan vergi geliri getireceğini savunan Özaydınlı, ‘‘İhracatı teşvik dış para sağlamanın en sağlıklı yolu olarak görülmelidir’’ dedi.


DOBLO`YU YETİŞTİREMİYORUZ;

Aldıkları önlemlerle üretimin hızlandırılacağını söyleyen Bülend Özaydınlı, Doblo`ya olan talebi hem Türkiye hem de Avrupa`da karşıyalamadıklarını belirtti. Özaydınlı, şöyle konuştu: ‘‘Biriken stokları azaltabilmek için üretim yavaşlatılmıştır. Aldığımız önlemlerle üretimi yeniden hızlandıracağız. Tofaş tarihinin en yüksek ihracat rakamını da gerçekleştirecek ve Türkiye`nin Avrupa`nın otomotiv üretim merkezi olma iddiamızın gerçekleştirmek için ciddi adımlar atacağız. Doblo`ya olan talebi ne Türkiye`de ne de Avrupa`da karşılayamıyoruz. Ancak bu ihracat iddiamızın süreklililik kazanması ve kalıcı olması bir süre önce ileri sürdüğüm hususların orta dönemde gerçekleşmesine bağlıdır. Bu nedenle de ihracatı arttıralım sözü yeterli olmamaktadır. İhracat koşullarını iyileştirmek gerekmektedir. Türkiye`nin ihracatçı bir ülke olacaksa bu gereklidir. Bu noktada da hükümetimizin yanımızda olduğunu aldığı kararlarda görmek zorundayız.’’


HEP TALEP KISARSANIZ EKONOMİ FELÇ OLUR;

İSTİKRAR politikasının ana hedefinin enflasyonu aşağı indirmek olduğunu, kimsenin de bunu tartışmadığını belirten Tofaş Grubu Başkanı Bülend Özaydınlı, enflasyonun hangi önlemlerle aşağı çekileceğinin de önemli olduğunu söyledi. Enflasyonla, üretim artışı sağlayıcı önlemler ile arzı arttırarak mücadele etmek gerektiğini vurgulayan Özaydınlı, ekonomiyi canlı tutarak enflasyonu düşürmenin ‘başarı’’ olacağını vurguladı.Özaydınlı, ‘‘Sadece talebi kısarak enflasyonu düşüren ülkeler, düşük bir eflasyona ulaşmışlar ancak felç olmuş bir ekonomi ile karşılaşmışlardır’’ dedi. Dışarıdan borçlanarak üretmeden ithal ederek tüketimin Türkiye gibi büyük bir ülkeyi ancak dönemsel olarak bir noktaya götürebileceğini savunan Özaydınlı, şöyle konuştu:‘‘Bir yandan Türk Lirası`na bilinçli olarak değer kazandırırken diğer taraftan en büyük ihraç pazarımız olan Avrupa`nın para birimi Euro olması gereken değerde değil ise; tüm verimlilik artış çabalarına rağmen maliyetler ve ihraç fiyatlarımız artacak ve Türk sanayinin ihracat gücü azalacaktır.’’


Türkiye`nin salt para politikaları uygulayarak ekonomisi yönlendirmekte kararlı göründüğünü belirten Özaydınlı, sıkıntıları aşmada sadece para politikası değil, ekonominin diğer faktörlerini de içeren politikaların uygulanması gerektiğini söyledi.


TOFAŞ`TA KRİZ ÖNCESİ FAİZLER GEÇERLİ OLACAK;


2001 yılında otomotiv sektörünün 2000 yılı kadar canlı geçmeyeceğini belirten Tofaş Grubu Başkanı Bülend Özaydınlı, 2001 yılında Tofaş`ın yerli otomobil satışlarında yakaladığı liderliği devam ettireceğini söyledi. Talebi arttırmak için mevcut modellerde değişiklik yapacaklarını belirten Özaydınlı, Doblo dışında yeni modellerinde üretim projelerinin hızlandıracaklarını söyledi. ‘‘Tofaş talebin düştüğü ortamda pazar payını arttırma gayreti içinde olacak’’ diyen Özaydınlı, ürün, satış ve satış sonrası hizmetin de arttırılacağını belirterek, şöyle devam etti: ‘‘Türkiye genelinde artan tüketici kredi faiz oranlarına rağmen Tofaş bayileri kriz öncesi düşük faiz oranlarını müşterilerimize kullandırmayı sürdürmektedir. Bu uygulama daha şimdiden olumlu sonuç vermiş ve bazı modellerimizde stok varken bazı modellerimizde iç talebi karşılamakta zorluklar çekilmektedir.’’ (HÜRRİYET)




Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.717 Değişim: -0,05% Hacim : 96.998 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.664 25.04.2024 Yüksek 9.827
Açılış: 9.754
32,5329 Değişim: 0,14%
Düşük 32,4696 26.04.2024 Yüksek 32,5626
Açılış: 32,4865
34,9198 Değişim: -0,15%
Düşük 34,8645 26.04.2024 Yüksek 35,0042
Açılış: 34,9718
2.441,06 Değişim: 0,20%
Düşük 2.434,55 26.04.2024 Yüksek 2.442,08
Açılış: 2.436,22
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.