Otellerin doluluk oranı arttı

27.04.2017 - 16:51 | Son Güncelleme :
Otellerin doluluk oranı arttı | Ekonomi Haberleri

Mart ayının otel doluluğu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 yükseldi.

TÜROB Başkanı Bayındır, "Doluluk artışı olumlu olmakla birlikte gelirlerdeki büyük düşüş sürüyor" dedi. Mart ayında otel doluluk oranları yerli şirketlerin etkinliklerinde artış ve Nevruz Bayramı dolayısıyla İran pazarındaki hızlanma sayesinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 yükselerek 55,8 oldu.

Türkiye Otelciler Birliğinden (TÜROB) yapılan açıklamada, STR Global tarafından hazırlanan "Mart 2017 Ülke Performans Raporu"nun sonuçları paylaşıldı.

Haberin Devamı

Buna göre, mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre otel doluluk oranları 5,3 artarak yüzde 55,8 olarak gerçekleşti. Söz konusu oran yılın ilk çeyreğinde yüzde 2,3 artışla 50,1'den 52,3'e yükseldi.

Yaşanan sevindirici gelişmeye rağmen yılın ilk üç ayında oda gelirlerinde en büyük kaybı yaşayan ülke Türkiye oldu.

##$$IHTIYACKREDIWIDGET##$$

Average Daily Rate (ADR) olarak adlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeli üç ayda 74,2 eurodan 57,2 euroya, toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirler ise (RevPAR) 37,2 eurodan 29,3 euroya geriledi.

"İSTANBUL VE ANTALYA'DA CİDDİ ARTIŞ"

İstanbul'un Mart 2016'da yüzde 52,2 olan doluluk oranı, Mart 2017'de 7,5 artarak yüzde 56,1'e yükseldi. Bu şehirdeki ortalama günlük satılan oda bedeli 69,8 euro ile 2016'ya göre yüzde 22,8 düşüş gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirlerde ise geçen yıla oranla yüzde 17 düşüş yaşandı ve 39,1 euroya geriledi. İstanbul, gelirdeki bu düşüşle en büyük gelir kaybı yaşayan Avrupa destinasyonu oldu.

Megakentte ilk çeyrekteki otel doluluk oranı yüzde 49,7'den yüzde 49,8'e yükseldi.

Antalya'daki doluluk oranları martta geçen yılın aynı dönemine göre 10,5 artarak, yüzde 55,1 olarak gerçekleşti. Ortalama günlük satılan oda bedeli 54,4 euro ile 2016'ya göre 7,1 düşüş gösterdi. Toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirlerde ise yüzde 2,7'lik artış yaşandı ve 29,9 euro olarak ölçüldü.

Haberin Devamı

Ankara'da geçen ay otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4,4 artarak yüzde 61,1'e yükseldi. Ortalama günlük satılan oda bedeli yüzde 14,3 gerileyerek 63,1 euroya düştü.Toplam oda sayısı üzerinden oda başı elde edilen gelirlerde ise yüzde 10,5 düşüş yaşandı ve 38,5 euro olarak ölçüldü.

"DOLULUK ARTIŞI OLUMLU"

Açıklamada görüşlerine yer verilen TÜROB Başkanı Timur Bayındır, yükselişte şirketlerin etkinliklerinin artmasının etkili olduğunu belirterek, Nevruz Bayramı dolayısıyla İran pazarının da hareketlendiğini bildirdi.

Bayındır, bu yükselişin istikrarlı olacağını söylemek için henüz erken olduğunu kaydederek, "Umudumuz, artması yönünde. Doluluk artışı olumlu olmakla birlikte gelirlerdeki büyük düşüş sürüyor. Asıl geri dönüş fiyatlarda olmalı." ifadelerini kullandı.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.080 Değişim: 0,00% Hacim : 72.241 Mio.TL Son veri saati : 16:37
Düşük 9.056 29.03.2024 Yüksek 9.154
Açılış: 9.125
32,3753 Değişim: 0,18%
Düşük 32,2128 29.03.2024 Yüksek 32,5453
Açılış: 32,3174
35,0509 Değişim: -0,04%
Düşük 34,8774 29.03.2024 Yüksek 35,3786
Açılış: 35,0651
2.326,64 Değişim: 0,27%
Düşük 2.314,41 29.03.2024 Yüksek 2.337,29
Açılış: 2.320,42
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.