Kriz, otomotiv sektörünü 2 yıl geriye götürdü

30.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Hyundai Assan`ın Başkanı Ali Kibar, son mali krizden otomotiv sektörünün büyük yara aldığına dikkat çekerek, ‘‘Tüketici kredi faizlerinin yüzde 6`lara ulaşması, satışları etkiledi. Stokların eritilmesi için bir çok taviz veriliyor. Şimdi, otomobil almak için en ideal dönem’’ dedi.

HYUNDAI Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, mali krizle birlikte otomobil sektörünün 2 yıl geriye gittiğini söyledi. Otomobil sektörünün krizden ilk etkilenen ve en son çıkan sektör olduğuna dikkat çeken Kibar, ‘‘1998 yılında yaşanan krizden 2000 yılında çıkılabildi. 2000 yılında çıkışa geçilmişti ki, mali kriz patlak verdi. Son darbe ile 2 sene geriye gitti’’ dedi.


Tüketicinin faizle, otomobil satın alma kararı arasında kaldığını söyleyen Kibar, faizlerdeki yükselişle birlikte, paranın yönünün de bankalara yöneldiğini belirtti. Otomotiv sektörünün tüketici kredilerine endeksli olduğuna hatırlatan Kibar, tüketici kredilerindeki artışın satışları olumsuz etkilediğini söyledi.


OTOMOBİL ALMA ZAMANI


Tüketici kredilerinin yüzde 5.5-6 civarında seyrettiğini, ancak kimsenin ileriye dönük gelirinin bu oranda artmayacağını belirten Kibar, 2001 yılında otomobil pazarının büyüklüğünün iyimser tahminle 320-360 bin adet olacağını söyledi.


Aralık ayında satışların iyi olacağı tahmini ile yerli ve ithalatçıların ellerinde büyük miktarlı stokların biriktiğine de değinen Kibar, ‘‘Alım yapmak için en ideal zaman. Otomobilciler ellerindeki stokları eritmeye çalışıyor. Otomobilde birçok tavizin verildiği bir dönem yaşıyoruz’’ dedi.


Ali Kibar`ın, 2001 yılındaki ekonomik tahminleri ise şöyle:


‘‘Doların değer kaybı, Amerikan borsasının düşmesi gibi nedenlerden dolayı, fonlar gelişmekte olan pazarlara gidebilir. Bu fonlardan sıcak para Türkiye`ye gelirse, bankacılık sistemi kredileri tekrar harekete geçirebilir. Bunun etkisini çok çabuk görebiliriz.’


2001 yılında Hyundai`nin pazar payını korumasının yanı sıra yükseleceğini düşündüklerini belirten Kibar, ‘‘2001 yılında üçüncü ülkelerden yapılan ithalatta vergi oranları düşüyor. Ayrıca, Avrupa`dan gelen ithal otomobiller Euro`nun yüzde 35 değer kaybı ile 2000 yılında avantajlı bir konum elde etmişti. Hyundai, yüksek gümrük vergileriyle 2000 yılında bu pazar payına ulaştı. 2001`de Euro`nun avantajını kaybetmesi, vergilerdeki düşüş, Hyundai`yi pazarda daha kuvvetli hale getirecek’’ dedi.


İzmit`teki Hyundai Assan üretim tesisleri için yeni projeler üzerinde çalıştıklarını belirten Kibar, yeni bir Türk modelinin Türkiye`deki tesislerde üretilerek, Avrupa`ya ve üçüncü ülkelere ihracatı konusunda yoğun çalışmalar yaptıklarını söyledi. Kibar, 2001 yılında bu projenin belirli bir noktaya geleceğini kaydetti.(HÜRRİYET)




Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.693 Değişim: 1,77% Hacim : 109.544 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.421 19.04.2024 Yüksek 9.715
Açılış: 9.431
32,5004 Değişim: 0,08%
Düşük 32,2918 19.04.2024 Yüksek 33,0938
Açılış: 32,4747
34,6901 Değişim: -0,12%
Düşük 34,5083 19.04.2024 Yüksek 35,3906
Açılış: 34,7321
2.496,86 Değişim: 0,50%
Düşük 2.482,31 19.04.2024 Yüksek 2.552,25
Açılış: 2.484,49
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.