Koreli Kia Opirus ile Avrupalı oldu

07.07.2003 - 09:37 | Son Güncelleme : 07.07.2003 - 09:37

Avrupa pazarı düşünülerek, Kore`de tasarlanan Opirus, Kia Motors`un amiral gemisi olacak. Kia Motors, lüks segmentte yer alan Opirus ile Avrupa pazarında atılım yapmayı hedefliyor. Neo-klasik unsurların kullanıldığı Opirus, Kia`nın sadece yüksek hacimli aile modelleri üreten bir firma olmadığını da gösteriyor.

Opirus, Kia Motors`un Hyundai Otomotiv yönetimine geçmesiyle oluşturulan sinerjinin de bir örneği. Opirus, Hyundai`nin Equus (Centennial) modeliyle aynı platform üzerine kurulmuş. Opirus, Kia`nın Hwasung fabrikasında yılda 35 bin adet üretilecek. 2004 yılında üretimin 60 bine çıkması hedefleniyor.

Avrupa pazarı için üretilen Opirus`da 24 supaplı 3.5 litre V6 benzinli motor bulunuyor. 203 beygir güç üreten motor, maksimum torkunun yüzde 90`ından fazlasını 2 bin ile 5 bin arasındaki geniş devir aralığında kullanabiliyor. Motor, Opirus`u 9.2 saniyede 100 km`ye ulaştırıyor. Arcın maksimum hızı ise 220 km.

Opirus`un motoru, sürücüye tam otomatik kullanım veya kullanımı rahat debriyajsız düz şanzımanlı sıralı manuel seçenekleri sunan 5 vitesli otomatik şanzımana birleştirilmiş. Sürücü istediği zaman manuel modu seçebiliyor, vites kolunu ileri iterek vites büyütebiliyor ve kolu geri çekerek vites küçültebiliyor. Tam otomatik modda ise şanzıman o anki sürüş stiline uyumlu olarak, vites değişimini gerçekleştiriyor. Opirus, küçük kardeşi Magentis`teki bazı tasarım özelliklerini bünyesinde bulunduruyor. Trapezoid, krom kaplama radyatör ızgarası Opirus`un dikkat çekici özelliklerinden birisi. Izgara, klasik Avrupa otomobil tasarım çizgilerini andıran kıvrımlı burundan çıkıntı yapacak şekilde ön tampona tutturulmuş bir girintiye yerleştirilmiş. A sütunundan kaputun her iki yanından aşağı doğru inan iki karakterli hat iki parçalı eliptik farı örterek bu kıvrımlı görünümü oluşturuyor. Tek karakterli hat, geniş krom yan koruyucu ile vurgulanan arka görünümün uzunluğu boyunca devam ediyor. Opirus`un iç tasarımı da şık bir görünüme sahip. Deri kaplamalı iç mekan, yumuşak kıvrımlı yüzeyler, pürüzsüz kenarlar ve orta paneldeki ahşap dokulu kaplama, kapılar ve iç mekanda bir tekne görünümü ve hissi yaratan direksiyonla aracın dış görünümündeki tipik hatlar sürdürülüyor.

Yeni Audi A3, ağustos ayında satışa sunulacak

Audi, 1 Ağustos`ta Türkiye`de satışa sunacağı ikinci nesil A3 modelini İstanbul-Bozcaada arasında düzenlenen test sürüşüyle tanıttı. ‘‘İhanete Davet’’ adı verilen 800 kilometrelik yolculuğun en renkli etaplarından biri, Bozcaada, mitolojideki adıyla Thenedos`ta, 18 kulenin yer aldığı rüzgar santralinde yaşandı. Yeni A3`lerin, devasa rüzgar kuleleri arasındaki yolculuğu, Don Kişot`un, soylu atı Rosinante`nin sırtında yaptığı yeldeğirmenleri seferini anımsattı.

Audi`nin Cenevre Fuarı`nda ilk kez tanıtımını yaptığı yeni A3, ilk bakışta sportif çizgileri, teknolojisi ve tasarımıyla göze çarpıyor. Dingil mesafesi 65 mm uzatılan, genişliği 30 mm artırılan ve yüksekliği de 10 mm azaltılan yeni Audi A3, dışarıdan bakıldığında klasik bir coupe`yi andırıyor. Kısa dingil çıkıntıları, C sütununun daha eğik olması ve daha alçak cam eşikleri de bu duyguyu güçlendiriyor. Ayrıca hem önde hem de arkada oturan yolcular da çok daha büyük iç boyutlardan, daha yüksek iç alandan ve konfordan yararlanıyor.

Audi A3`de 1.6 lt 102 beygir, 2.0 litre 150 beygir, 3.2 litre V6 241 beygirlik üç benzinli motor seçeneği ve 1.9 litre TDI 105 beygir, 2.0 litre TDI 140 beygir olmak üzere iki dizel motor seçeneği bulunuyor. Ancak, yeni A3 Türkiye pazarına ilk aşamada, her ikisi de manuel olmak üzere 1.6 benzinli ve 2.0 lt TDI motor seçenekleri ile satışa sunulacak. A3`te beş ya da altı ileri manuel ile tiptronic şanzıman bulunuyor. Manuel şanzımana alternatif olarak, isteğe bağlı olarak yeni otomatik DSG sunuluyor. DSG yani doğrudan değiştirmeli şanzıman, dinamik süspansiyonla birlikte yüksek bir sürüş zevki sağlıyor. Böylece şasi ve süspansiyon, üst sınıftaki modellerde bulunan sürüş konforunu veriyor. Audi A3`teki yeni özelliklerden biri de hıza göre güç desteği sağlayan ‘‘servotronic elektromekanik direksiyon’’. Bu özellik sürücüye daha iyi direksiyon hissi veriyor.

Audi A3`ün, 1996 yılında pazara ilk sunulduğunda kompakt sınıfında yeni bir kalite standardı yaratıp kısa sürede sınıfının lideri konumuna geldiğini kaydeden Genel Müdür Tanju Özenç, ‘‘Audi, bu modelin ikinci neslinde uyguladığı yenilikler ile A3`ün karakterini keskinleştirmiş oldu. Belirgin sportif karakteri, dinamik tasarımı ve yeni motor seçenekleri, bu modelin başarı öyküsünde yepyeni bir sayfa açacak’’ dedi.

Üç kuruş fazla olsun kırmızı olsun

CNN Türkiye prodüktörü ve muhabiri Fatih Türmenoğlu, piyasaya yeni çıkan kitabı ‘‘Üç Kuruş Fazla Olsun, Kırmızı Olsun’’da, 27 ayrı öyküye yer verdi. Dünyanın değişik köşelerinden değişik öykülerle dolu kitaba ismini veren hikaye ise, Fatih`in otomobilleriyle yaşadıklarından oluşuyor. Son 25 yılda, Türklerin otomobileriyle kurduğu ilişkileri esprili bir dille anlatan Türkmenoğlu, ilk gençlik yıllarında çok özendiği ilk otomobilini anlatıyor: ‘‘O benim herşeyimdi. Yalnızlığımda arkadaşımdı. Gezdiğim sevgilimdi, ‘Bebek`imdi, ‘Yıldız Park`ımdı...’’

Sonra yağmurlu bir sonbahar gününde, Türkmeoğlu, çok özendiği, her yerini parlattığı otomobiline, Etiler`de şarkıcı Nilüfer BMW`si ile çarpıyor. Önce çok üzelen Fatih, sonra gülmeye başlıyor. Onun tabiriyle, otomobili ile olan aşkına ‘‘benek’’ düşüyor. O tarihten sonra, otomobiliyle daha az ilgilenmeye başlıyor. Otomobili artık sadece bir araç olarak görmeye başlıyor. Az gösterişli otomobilleri tercih eden Fatih, özellikle gençlerin pahalı ve büyük otomobil merakını da, ‘‘Üç kuruş fazla olsun, kırmızı olsun’’ diyerek dile getiriyor. Kitaptaki diğer öykülerde, dünyanın değişik otomobilleri de var. Hindistan`ın meşhur ‘‘Ambassador’’ marka otomobilleri ve ‘‘Rikça’’ları, Sri Lanka`nın ‘‘tuk tuk’’ları, Fatih`in kitabında yer alıyor.

Hyundai`den ücretsiz yıkama

Hyundai, ücretsiz araç yıkama hizmeti vermeye başladı. İlk olarak İstanbul`da uygulanan proje kapsamında, şehrin çeşitli noktalarında dolaşan Hyundai yıkama servisi, kirli olarak park eden Hyundai araçlarını temizleyerek araç sahiplerine sürpriz yapıyor. Özellikle büyük alışveriş merkezleri gibi ziyaretçi sayısının yoğun olduğu bölgelerde gezen Hyundai Yıkama servisi, aracı temizledikten sonra da araç sahibine bir kart bırakarak Hyundai markasını seçtikleri için teşekkür ediyor.

Nissan 350 Z Avrupa’da sıra yazıyor

Japonya ve Amerika pazarından sonra 350 Z Avrupa pazarında da yoğun ilgi görüyor. Nissan, ekim ayında satışa sunacağı yeni spor otomobili 350 Z için Avrupa`da 1000 sipariş aldı. Amerika ve Japonya`da Ağustos 2002 yılında satışa sunulan 350 Z, spor segment otomobiller içinde en çok satan araç ünvanını kazandı. Yeni 350 Z modelinde bulunan VQ serisi 3.5 litre V6 motoru da Auto World dergisi tarafından dünyanın en iyi 10 motoru arasında bulunuyor. Performans ve tasarım özelliklerini bir araya toplayan 350 Z`nin tasarımında ki kıvrımlar ve geometrik çizgiler dikkat çekiyor.

Transporter yenilendi

VW Transporter`ın 5`inci nesil modeli temmuz ayının ikinci yarısından itibaren Türkiye`de satışa sunulacak. 1949 yılında üretimine başlanan Transporter`ın Avrupa`da yaklaşık 9 milyon, Türkiye`de ise 50 bini aşkın kullancısı bulunuyor. Yeni Nesil VW Transporter, konfor ve işlevsel özellikleriyle, binek otomobillere benzerliğiyle dikkat çekiyor. Ticari araç sektöründe standartları yukarı çeken Transporter`da, bir çok donanım ve ekipman ilk kez standart olarak kullanılıyor.

SOL ŞERİT

SHELL, sanayi sitesi özel servis ustalarını ‘‘Helix Professional Club Card’’ ile Shell çatısı altında buluşturuyor. Ustalar, Shell`in Ferrari test motorlarında geliştirdiği Shell Helix ve dizel motorlarda kullanılan Shell Rimula madeni yağ alışverişlerinde biriken puanları karşılığında çok özel hediyelere sahip olma şansını yakalıyorlar.

RENAULT Espace IV, Laguna II, Megane II ve Vel Satis`ten sonra Euro Ncap`ta 5 yıldız aldı. Azami 37 puan üzerinden 35.11 puan alan Espace IV, bağımsız kuruluş Euro Ncap tarafından test edilen bütün otomobiller arasında şimdiye kadar en yüksek notu alan ilk model oldu.

SKF Türk`ün 75’inci yıl etkinlikleri çerçevesinde düzenlediği fotoğraf yarışmasının konusu ‘‘Çevremizdeki Doğal Güzelliklerin Fotoğrafa Yansıması’’. Renkli baskı dalındaki yarışmaya katılacak fotoğraflar, tarih, doğa, mimari ve günlük yaşamlarından kesitleri içerecek. Son katılım tarihi 31 Ağustos 2003 olan yarışmada, sonuçlar 15 Eylül 2003 tarihinde açıklanacak. Katılımla ilgili ayrıntılı bilgi www.skfturk.com.tr adresinde yer alıyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
116.856 Değişim: 0,23% Hacim : 7.592 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 116.157 18.01.2018 Yüksek 117.759
Açılış: 117.146
3,7644 Değişim: -1,30%
Düşük 3,7581 18.01.2018 Yüksek 3,8233
Açılış: 3,814
4,6126 Değişim: -1,00%
Düşük 4,5986 18.01.2018 Yüksek 4,6664
Açılış: 4,6594
160,73 Değişim: -1,38%
Düşük 160,39 18.01.2018 Yüksek 163,32
Açılış: 162,99
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.