İspanya'da otomobil üretimi azaldı

05.02.2019 - 10:05 | Son Güncelleme :
İspanya'da otomobil üretimi azaldı | Ekonomi Haberleri

Küresel ekonomideki daralma endişeleri otomotiv sektörüne olumsuz yansıyor. İspanya'da otomotiv üretimi ve ihracatında düşüş yaşandı.

İspanyol ekonomisindeki yavaşlama İspanya’nın GSMH’nda önemli yeri olan otomotiv sektörünü etkilemeye başladı. 2018 yılında İspanya’da 2.819.565 otomobil üretildi. Bu miktar bir önceki seneyle karşılaştırıldığında İspanya’da otomobil üretiminin 2018 yılında % 1,01 oranında azaldığı ortaya çıkıyor.

İspanya’da otomotiv sektöründe yaklaşık 2 milyon ailenin bireyleri çalışıyor ve otomotiv sektörü İspanya’nın ihracatının % 18’ini oluşturuyor. Ayrıca İspanya’nın GSMH’nın % 10’u otomotiv sektöründen elde ediliyor.

İspanya’nın ürettiği otomobillerin büyük çoğunluğu Avrupa pazarında satılıyor. Avrupa ekonomisindeki yavaşlama otomotiv sektöründeki satışları da azaltmış oldu. İspanya,  Avrupa genelinde Almanya’dan sonra en çok otomobil üreten ülke olduğu için Avrupa otomotiv sektöründeki satışların azalmasından direk etkilenmiş oldu. 2018 yılının Aralık ayında İspanya’da otomobil üretimi %16,1 oranında azalarak 146.395 taneye düştü.

##$HABER_1452581$##

Ticaret Bakanlığı'nın blogunda yer alan bilgilere göre, İspanya’nın 2018 yılında otomotiv sektöründeki ihracatı ise bir önceki yıla oranla % 0,6 oranında azalarak toplam 2.304.418 tane otomobil ihraç edilmiş oldu. 2018 yılının Aralık ayı otomobil ihracatı incelendiğinde ise ihracatın % 13,6 oranında azaldığı ve Aralık ayında İspanya’nın  toplam 121.175 otomobil ihraç ettiği ortaya çıkıyor.

AB üyesi diğer ülkelerde otomotiv sektöründe satışlar azalmaya devam etti. İtalya’da satışlar % 3,1 oranında azarlırken, Almanya’da % 2 oranında azaldı. Öte yandan Fransa’da otomobil satışları % 3 oranında arttı. Otomobil satışının en çok azaldığı ülke ise Avrupa genelinde % 7 oranla İngiltere oldu.

İspanya’nın otomobil ihracatının % 90’ı Avrupa Birliği üyesi ülkelere yapıldığı için İspanya AB pazarınındaki malların serbet dolaşım haklarından yararlanarak herhangi bir gümrük vergisi ödemeden ihracatını yapıyor. Öte yandan Avrupa Komisyonu’nun Ocak 2019’dan itibaren üçüncü ülkelerden 26 kategorideki çelik ihracatına koyduğu gümrük vergilerinin  İspanya otomotiv sektörünün rekabetini etkileyebileceği sektörün ileri gelen firmalarının yetkililerince tartışılıyor. Avrupa Komisyonu’nun Avrupa pazarındaki çelik üreticilerini korumak ve pazar içi fiyatları düşürmemek amacıyla alınan bu gümrük vergi önlemleri yüzünden otomobil üretimi için AB içinde yeterli çelik bulmakta zorlanan otomotiv  üreticilerinin üretimini negatif etkileyebileceği tahmin ediliyor.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
102.247 Değişim: -0,33% Hacim : 2.956 Mio.TL Son veri saati : 11:46
Düşük 101.614 17.09.2019 Yüksek 102.663
Açılış: 102.659
5,7302 Değişim: 0,01%
Düşük 5,7137 17.09.2019 Yüksek 5,7411
Açılış: 5,7294
6,3141 Değişim: 0,13%
Düşük 6,2999 17.09.2019 Yüksek 6,3221
Açılış: 6,3057
276,04 Değişim: 0,02%
Düşük 275,03 17.09.2019 Yüksek 276,51
Açılış: 275,99
bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.