Gönlünde yan sanayi yakınında fabrika var

26.02.2019 - 10:53 | Son Güncelleme :
Gönlünde yan sanayi yakınında fabrika var | Ekonomi Haberleri

24 Aralık’ta ‘100 günlük programda yok’ başlığıyla belirttiğim gibi, ‘yerli otomobil’ kesinlikle yerel seçimler öncesinde hükümetin programında yer almıyor, yani kullanılan bir proje değil. Bu kez çok ciddi ve gizlilik içinde çalışmalar devam ediyor.

İşte Hürriyet Gazetesi yazarı Emre Özpeynirci'nin bugünkü yazısı...

Geçen hafta Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede gazetecilerin soruları üzerine yaptığı açıklamada, “Şu anda yerli otomobille ilgili olan Türkiye’nin Otomobili Girişimi Grubu (TOGG)  iyi bir çalışmanın içinde. Başında da çok değerli bir arkadaşımız var sağ olsun. Biz de destek veriyoruz. Şu anda hızla özellikle Gebze’deki Bilişim Vadisi’nde, orası da bakanlığımıza bağlı bir kurum, onun 16’ncı katında mühendisler grubu start veriyorlar, yeni başladılar” ifadelerini kullandı. Yerli otomobilin üretimi için kurulacak fabrika hakkında ise, “Şu anda onların (TOGG)  bizden talebi daha Bursa’ya yakın bir yerde olmak şeklinde ama Bursa’da da yer bulmakta zorluk var. Yer seçimi hakkı onların, onlara bırakmamız lazım” yorumunu yaptı.

KARAKAŞ CEVAPLADI

Hasandede’nin fabrika yeri ve tartışma yaratan ‘yeni başladılar’ açıklamalarını TOGG CEO’su Gürcan Karakaş’a sordum. Karakaş, yerli otomobil üretimi için Bursa yakınını istediklerini doğrulayarak, “Her otomobil üreticisinin gönlünde yan sanayinin en yakınında olmak yatar. Bu nedenle Bursa yakınları dahil bir çok alternatif üzerinde teknik ekiplerimiz çalışıyor” yorumunu yaptı. Proje ekiplerinin ve özellikle mühendis sayılarının her geçen gün hızla büyüdüğünü de kaydeden Karakaş, 16. kata ilişkin ise, “Önümüzdeki aylarda  mevcut  yerimiz yeterli  olmayacak. Bu yüzden ilave yer arayışlarımız sürüyor. Ar-Ge’nin önemli bir kısmını yazılım oluşturacak. Bu amaçla Gebze’de Bilişim Vadisi’ni yazılım ekibimiz için bir alternatif olabilir diye düşündük. Bu konuda görüşmelerimiz oldu. Ama halihazırda mevcut yerimizdeyiz” dedi.
Yapılan açıklamalardan anladığım 2022’de yollara çıkacağı açıklanan yerli otomobil için çalışmalar her aşamada hızlanmış. Elektrikli olacak otomobilin bataryaları için yazılım sürecine de start verilmiş. Karakaş ve ekibinin Türkiye’nin hayalini gerçekleştirip, gerçekleştirmediğini hep birlikte bekleyip göreceğiz.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
97.351 Değişim: -1,99% Hacim : 7.428 Mio.TL Son veri saati : 17:31
Düşük 97.154 26.03.2019 Yüksek 100.260
Açılış: 99.990
5,5623 Değişim: 0,21%
Düşük 5,4709 26.03.2019 Yüksek 5,5936
Açılış: 5,5507
6,2977 Değişim: 0,04%
Düşük 6,2003 26.03.2019 Yüksek 6,3539
Açılış: 6,29545
234,57 Değişim: -0,52%
Düşük 231,77 26.03.2019 Yüksek 237,71
Açılış: 235,80

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.