Cola Turka, Kola pazarını canlandırdı

18.07.2003 - 16:49 | Son Güncelleme :

Ülker, ``ABD`lileri Türkleştirme`` esprisiyle hazırlanan ``Cola Turka`` reklamıyla hızlı girdiği kola piyasasını canlandırdı

Ülker, ``ABD`lileri Türkleştirme`` esprisiyle hazırlanan ``Cola Turka`` reklamıyla hızlı girdiği kola piyasasını canlandırdı.

Coca Cola ve Pepsi, pazar paylarını korumak için fiyatı düşük tutmaktan, promosyon ürüne kadar çeşitli kampanyalar düzenliyor.

Marketlerde, Haziran ayında 2 milyon liraya satılan 2.5 litrelik ambalajdaki Coca Cola`nın fiyatı, bir milyon 750 bin liraya indirildi. Firma, 6`lı kutu kola yanında bir paket çekirdeği, 2.5 litrelik kolanın yanında da 1 milyon lira değerindeki gazozu ücretsiz vermeye başladı. Coca Cola, diğer boyutlardaki kola ürünleri ile birlikte de firmanın adını taşıyan tuzluk, kutu mendil gibi promosyon ürünler veriyor.

Coca Cola`nın satıcının kar payını yüzde 15`ten 30`a çıkardığı, satışlarda vade de yapmaya başladığı öğrenildi.

Pepsi de, büyük marketlerde 1 milyon 850 bin liradan satılan Cola Turka`ya alternatif olarak 100 bin lira düşük fiyatla sattığı ``Pepsi Cola`` ve ``Pepsi Twist``lerin yanında 1.5 litrelik gazoz hediye ediyor.

Cola Turka`nın üretici firması Ülker`in Bursa distribütörlüğünü yapan``Yenigünler A.Ş.``nin yetkilisi Kamil Atalay, yaptığı açıklamada, satışların kendilerini hem çok şaşırttığını hem de mutlu ettiğini söyledi.

Ülker`in Bursa`daki iki distribütöründen biri olduklarını, 2 bin 500 olan müşteri sayısının, Cola Turka`nın piyasaya çıkmasından sonra 4 bin 500`e ulaştığını anlatan Atalay, şu anda ``yok`` sattıklarını, talepleri karşılamakta zorlandıklarını belirtti.

Atalay, her gün 5 kamyon sipariş aldıklarını, ancak Adapazarı`nın Akyazı İlçesi`nde bulunan fabrikanın henüz bir ünitesinde üretim yapılması nedeniyle günde sadece 2 kamyon mal alabildiklerini anlattı. Atalay, ``tüketiciler, (yerli malı) diye Cola Turka`yı tercih ediyor. O yüzden de (yok) satıyoruz. Hatta neredeyse müşteriyi küstürme noktasına geldik. Üretimin artmaması durumunda, talebin azalacağından, müşterinin soğuyacağından endişe duyuyoruz`` dedi.

Atalay, Cola Turka`nın satışa sunulmasının ardından Coca Cola ve Pepsi`nin, rekabet nedeniyle satıcının kar payını yükseltmesi ve vadeli satış yapmasının da sektör için olumlu gelişme olduğunu söyledi.

``REKABETTEN MEMNUNUZ``
Coca Cola Kurumsal İletişim Müdürü Timuçin Tüzecan isepromosyonlarla ilgili bir yorum yapmazken, ``Biz rekabetin gelmesinden memnun olan bir şirketiz. Tüketici nihai kararını verecektir`` dedi.

Prensipleri gereği satışlarla ilgili açıklama yapmadıklarını anlatan Tüzecan, ``Coca Cola şirketi piyasada satış taktiklerini başarılı bir şekilde uygular. Yaz dönemi olması nedeniyle bu tür kampanyalarımız daima yapılmaktadır`` diye konuştu. (A.A.)
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.712 Değişim: -0,10% Hacim : 90.020 Mio.TL Son veri saati : 17:48
Düşük 9.664 25.04.2024 Yüksek 9.827
Açılış: 9.754
32,5111 Değişim: -0,09%
Düşük 32,4063 25.04.2024 Yüksek 32,6046
Açılış: 32,54
34,9173 Değişim: 0,25%
Düşük 34,7916 25.04.2024 Yüksek 35,0415
Açılış: 34,8286
2.447,47 Değişim: 1,00%
Düşük 2.414,58 25.04.2024 Yüksek 2.451,95
Açılış: 2.423,18
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.