Bommel: Tekel`e sadece alıcı gözüyle bakarız

23.07.2003 - 09:04 | Son Güncelleme : 23.07.2003 - 09:04

Absolut, Jim Beam, Famous Grouse, Remy Martin gibi dünyaca ünlü içki markalarını bünyesinde bulunduran dünyanın önde gelen alkollü içecek şirketlerinden Maxxium`un Yönetim Kurulu Başkanı Roland van Bommel, Tekel`in içkilerinin kendileri için marka değeri olmadığını söyledi.

Bommel, ‘‘Tekel`in satışıyla ilgileniyoruz. Ama Tekel`in içkilerinin bizim için marka değeri çok fazla yok. Biz bir firmanın sahip olduğu fabrikalara değil markaya yatırım yaparız. Bu yüzden bize göre Tekel`i Türkiye`de yerli bir firma alacaktır. Bu da büyük ihtimalle bira üreticilerinden biri olacaktır’’ dedi.

Tekel`deki son gelişmeleri ve Türkiye`de alkollü içecekler alanında yaşanan liberalizasyonu incelemek için İstanbul`a gelen Bommel, Türkiye`nin ithal alkollü içecek fiyatlarının serbestleşmesiyle birlikte dünyanın en fazla potansiyele sahip ülkelerinden biri olduğunu söyledi. Bommel, dünya çapında 60 ülkede ürünlerinin satıldığını belirterek, ‘‘Bunlar içinde sadece 5-6 tanesi çok büyük potansiyele sahip ülke. Türkiye`de Çin`le birlikte bu ülkelerden biri. Biz Türkiye`yi sahip olduğu genç potansiyeli ile ileride çok büyüyecek bir pazar olarak görüyoruz’’ dedi.

TEKEL`İ YERLİ ALMALI

Tekel`in satışıyla ilgilendiklerini ancak Türkiye pazarını bilmedikleri için almayı çok fazla düşünmediklerini kaydeden Bommel şöyle konuştu: ‘‘Biz tüm dünyadaki özelleştirmeler ve satın almalarla ilgileniyoruz. Tekel`le de bu bağlamda ilgileniyoruz. Ama biz bir şirketi satın alırken sahip olduğu fabrikalara veya varlıklara değil, markasına bakıyoruz. Eğer güçlü bir markası ve imajı varsa bizim için en önemli kriter budur. Bu açıdan Tekel`in ve ürünlerinin güçlü bir marka değeri olduğunu düşünmüyoruz. Marka değeri yoktur demiyoruz, tabiki Türkiye pazarı için bir değer teşkil ediyorlar ama uluslarası açıdan bir değer değiller.’’

Bommel şöyle konuştu: ‘‘Şu an dünyada 6 büyük alkollü içecek firması kaldı. Bu sayının önümüzdeki yıllarda üçe inmesini bekliyoruz. Böyle olunca örneğin Tekel`i alacak bir şirketin Türkiye ve çevresi dışındaki belirli bir bölge dışına çıkması mümkün değil. Yani global olması mümkün değil. Çünkü global olarak büyük firmaların dışında tüm dünya çapında dağıtım, pazarlama ve satışa sahip şirket kalmayacak. ’’

Türkiye için özel votka üreteceğiz

Türkiye`de pahalı alkollü içecek pazarında ikinci sırada olduklarını, 3 yıl içinde ise 1 numara olmayı planladıklarını belirten Roland van Bommel, ‘‘Türkiye`de ekonomi iyiye gidiyor ve alkollü içecekler alanında fiyatların ithalatçı firmalara bırakılmasıyla sektör çok kısa sürede hızlı bir büyüme trendine girecektir’’dedi. Bommel, ‘‘Biz Türk pazarında kısa sürede satışlarımızı ikiye katlayacağımıza inanıyoruz. Türkiye`de 20 markayla çok güçlü bir ürün portföyüne sahibiz. İlk etapta Absolut votka ve Famous Grouse viski ile Türkiye`de büyümeyi öngörüyoruz. Vokta pazarında Türkiye`de bir numara olmayı amaçlıyoruz. Fiyatların serbestleşmesiyle Absolut satışları artacaktır. Yerli ve ucuz votkalar ile rekabet etmek için Türkiye`ye özel bir vokta üretmeyi planlıyoruz’’ dedi.

Şeker ister gibi rakı alıyorsunuz

Rakı`nın dünya markası olmasının çok zor olduğunu belirten Maxxium Yönetim Kurulu Başkanı Roland van Bommel, ‘‘Yerli bir içkiyi dünya markası yapmak çok zordur. Bunun için ciddi bir pazarlama çalışması ve yatırım yapmak gerekir’’ dedi. İyi bir paketleme ve iyi bir fiyatlamayla rakı ihracatının artacağını söyleyen Bommel, ‘‘Rakı pahalı ürün haline gelirse ihracat açısından bir gelişme sağlayabilir. Ama bu ihracat Türkiye`nin komşu ülkelerine yapılabilir. Rakının global olması için marka olması lazım. Bu da çok gerek içim tarzı gerek kültürü açısından çok zordur’’ diye konuştu. Rakının Türkiye`de en çok tüketilen alkollü içecek olduğunu söyleyen Bommel şöyle konuştu: ‘‘ Rakı bir marka değil. Yani bakkala gittiğiniz zaman şeker ister gibi rakı isteniyor. Vokta dediğiniz zaman, bir Absolut diyorsunuz. Rakı isterken sadece rakı demeniz yeterli oluyor.’’
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
115.147 Değişim: -1,46% Hacim : 7.041 Mio.TL Son veri saati : 18:10
Düşük 114.926 19.01.2018 Yüksek 117.065
Açılış: 116.724
3,8073 Değişim: 0,86%
Düşük 3,7611 19.01.2018 Yüksek 3,8167
Açılış: 3,77475
4,6532 Değişim: 0,63%
Düşük 4,6015 19.01.2018 Yüksek 4,6697
Açılış: 4,62405
163,12 Değişim: 1,34%
Düşük 160,54 19.01.2018 Yüksek 163,70
Açılış: 160,96
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.