‘Ayşe Teyze’yle büyüyoruz’

17.11.2017 - 10:01 | Son Güncelleme :
‘Ayşe Teyze’yle büyüyoruz’ | Ekonomi Haberleri

Halka açıldıktan sonra geçen 5 ayda yatırımcıya yüzde 30’un üzerinde getiri sağladıklarını açıklayan Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz, “Yılda ortalama 1 milyon yeni müşteri kazanıyoruz. Müşteri neredeyse oraya yani Boyner’deyse Boyner’e Ayşe Teyze’de ise Ayşe Teyze’ye gidiyoruz” dedi.

Blue jeans pazarının önde gelen markalarından Mavi'nin CEO’su Cüneyt Yavuz, halka arzın ardından bir değerlendirme toplantısı düzenledi. Beş ayda yatırımcıya yüzde 30’un üzerinde getiri sağlandıklarını söyleyen Yavuz, “Her yıl yüzde 25-30 bandında büyüyoruz. Fiyat artıramayız. Büyümeyi yeni müşteriden sağladık. Genellikle mağazalarımızın metrekaresi büyüyor. Yılda ortalama 1 milyon yeni müşteri kazanıyoruz” dedi.

Konsolide gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artarak 829 milyon liraya, net kârı da yüzde 95 artışla 36 milyon liraya ulaşan şirketin büyüme stratejisindeki öncelikleri; Türkiye’deki olağanüstü büyüme potansiyeli, uluslararası pazarlardaki etkili gelişim ve e-ticaretteki büyük fırsatlar oluşturdu. Müşteri neredeyse oraya gittiklerini anlatan Yavuz, müşteri Boyner’deyse Boyner’e Ayşe Teyze’de ise Ayşe Teyze’ye gittiklerini belirtti. Geçen yılki cirosı 1.3 milyar lira olan şirket, 35 ülkede 405 monobrand mağaza ve 5.500’ün üzerinde satış noktasında müşterileriyle buluşuyor. Yeni açılan mağazaların ortalama büyüklüğü 600-800 metrekare.

RAKAMLARLA MAVİ

- Müşteri sadakat programı Kartuş’ta 6,3 milyon üyesi var.

- Her yıl 1 milyonun üzerinde yeni müşteri kazanıyor.

- Yeni  yüzde 65’i 35 yaş altında.

- 2017’de dünyada 2 milyonu yurt dışında olmak üzere 8.5 milyon adedin üzerinde jeans satışı bekleniyor.

- Lifestyle ürün gruplarında çift haneli büyüme elde etti.

- Mavi, araştırmalarda, yüzde 53 oranıyla, jean denince akla gelen ilk marka olarak gösteriliyor.

- Satışların yüzde 44’ünü denim, yüzde 56’sını ise denim dışı ürünler oluşturuyor.

- Türkiye’de kadın ve erkek giyimde ilk 5 markadan biri konumunda.

- Sezonda 3 binin üzerinde farklı ürün sunuluyor.

- Amerika’daki satışların yüzde 45’i e-ticaretten.

- Globalde Amazon, Zappos ve Nordstrom gibi online kanallarda en çok satan jean markalardan.

TÜRKİYE’DE ÜRETİLİYOR

TÜRKİYE’nin şu anda, denim kumaşı ve blue jean üretiminde Ar-Ge yatırımları, inovasyon ve teknoloji geliştirme konusunda dünyada rakipsiz konuma yükseldiğine dikkat çeken Yavuz, Mavi’de jean üretiminin yüzde 100 yerli bilgi birikimiyle gerçekleştirildiğini söyledi. Yavuz, üretimi Çerkezköy’den Bartın’a, Kayseri’den İnegöl, Mardin ve Malatya’ya kadar tüm Türkiye’ye yaydıklarını; denim dışındaki ürünler için de yüzde 80 yerel üreticilerle çalıştıklarını belirtti.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
96.886 Değişim: -1,34% Hacim : 5.308 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 96.624 18.04.2019 Yüksek 97.912
Açılış: 97.912
5,8174 Değişim: 0,27%
Düşük 5,7880 19.04.2019 Yüksek 5,8232
Açılış: 5,8016
6,5456 Değişim: 0,21%
Düşük 6,5170 19.04.2019 Yüksek 6,5488
Açılış: 6,53175
238,68 Değişim: 0,32%
Düşük 237,47 19.04.2019 Yüksek 238,91
Açılış: 237,93

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.