Avrupalı otomotiv üreticileri için zaman daralıyor

10.09.2019 - 15:42
Avrupalı otomotiv üreticileri için zaman daralıyor | Ekonomi Haberleri

Avrupa Birliği'nin emisyon sınırlamalarına uymak için son saniyeye kadar bekleyen Avrupalı otomotiv üreticileri için zaman daralıyor. Şirketler gerekli koşulları yerine getirmezlerse milyarlarca euro ceza ile karşı karşıya kalacak.

Bu haftaki Frankfurt otomobil fuarında PSA Grup'tan Volkswagen'e kadar birçok otomobil üreticisi önümüzdeki aylar içinde karbondioksit (CO2) emisyonlarını azaltacağını düşündükleri yeni model ve stratejileri sergileyecek. Ancak otomobilcilerin önünde aşılması zor engeller var. Yeni teknolojili araçları üretme maliyeti yüksek olduğu gibi, tüketicilerin bu araçları satın almak isteyecekleri de kesin değil. Üstelik bu değişiklik gelişmiş ülkelerde otomobil pazarının daraldığı bir dönemde meydana geliyor.

Peugeot ve Citroen marka araçları üreten PSA Grup'un bir yöneticisi bu durumla ilgili "(Şu anki durumda) elimizde üretmesi 10,000 euro daha pahalıya mal olan araçlar, belirli bir satış hacmi gerektiren filo geneli emisyon hedefleri ve bunları satın alıp almayacağı belli olmayan bir müşteri kitlesi var" dedi ve "Patlamaya hazır güçlü bir bileşim için gereken tüm malzemeler mevcut" diye ekledi.

AB düzenlemelerine göre otomobillerin şu anda kilometre başına ortalama 120.5 gram olan CO2 salınımı, gelecek yılın sonuna kadar araçların %95'i için 95 grama indirilmek zorunda. Ancak tüketiciler giderek daha fazla yakıt tüketen SUV tipi araçları satın aldığı için ortalama CO2 salınımı yükseliş eğilimde.

##$HABER_1457262$##

Otomobil üreticileri yukarıdaki seviyeleri yakalayabilirse 2007 ile 2021 arasında CO2 emisyonlarını %40 azaltmış olacaklar. Ancak yine AB düzenlemelerine göre 2021 ile 2030 arasında emisyonların bunun üzerine %37.5 daha düşürmeleri gerekecek.

Emisyon değerlerindeki düşüş büyük ihtimalle sektör için daha zor bir döneme denk gelemezdi. Dünyanın başlıca tüm pazarları ivme kaybetmekte olduğu gibi İngiltere'nin düzensiz şekilde AB'den ayrılması ihtimali ve ABD-Çin ticaret savaşı sektörde sıkıntı yaratıyor.

Volkswagen'in CEO'su Herbert Diess, giderek sıkılaşan emisyon düzenlemelerine ve yeşil teknolojilere kamuoyunun verdiği desteğin arttığına dikkat çekerek şirketinin en büyük elektrikli araç üreticisi olmak için yaptığı 80 milyar euroluk hamlenin ne kadar yerinde olduğunu gösterdiğini söyledi.

Diess, "Toyota ve elektrikli araç geliştirmede geride kalan diğer rakiplerimiz şu anda elektriğe yatırım yapıyorlar. Haklı olduğumuzu kanıtlıyorlar" dedi.

Çevre dostu teknoloji geliştirmede geride kalan Fiat Chrysler, elektrikli araçlarıyla emisyon değerlerini düşürebilmek ve ceza almamak için Tesla'ya yüzlerce milyon euro para ödüyor.

OTOMOTİVDE DÖNÜM NOKTASI

Yıllar boyunca imajlarını geliştirmek isteyen otomobil üreticileri fuar alanlarının merkezine elektrikli araçlar yerleştirdiler. Ancak şu anda kârlarından kısarak yüksek miktarda elektrikli araçlar üretmek ve satmak durumundalar.

Alman mühendislik şirketi FEV Consulting'e göre emisyon hedefinin tutması için 2021'e kadar elektrikli araçların %6 olan pazar payının en az üç katına, hibrit araçların ise %5'lik pazar paylarını 5 katına çıkarması gerekiyor.

Emisyon değerlerine uyamayan şirketlere hedef değerden daha yüksek olan her gram için araç başına 95 euro ceza verilmesi şirketlerin yüzmilyonlarca euroyu bulabilecek cezalarla karşı karşıya kalabileceğini gösteriyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
100.237 Değişim: -0,10% Hacim : 8.763 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 99.933 20.09.2019 Yüksek 100.964
Açılış: 100.641
5,7428 Değişim: 0,42%
Düşük 5,6815 21.09.2019 Yüksek 5,7499
Açılış: 5,7186
6,3303 Değişim: 0,17%
Düşük 6,2827 21.09.2019 Yüksek 6,3360
Açılış: 6,3197
280,12 Değişim: 1,64%
Düşük 274,46 20.09.2019 Yüksek 280,26
Açılış: 275,61
bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.