Astra yenilenirken büyüdü

21.07.2003 - 09:01 | Son Güncelleme :

Opel`in Astra modeli yepyeni görünümüyle ilk kez Frankfurt Uluslararası Otomobil Fuarı`nda vitrine çıkacak. Dış görünümü tamamen değişen üçüncü nesil Astra`nın iç görünümü de bütünlük için tasarlanmış.

Eski versiyona göre 14 santimetre daha uzun, 2 santimetre daha geniş ve 4 santimetre daha yüksek olan yeni Astra`nın tasarımında en çok dikkati çeken özellik, kaputtaki tasarım çizgisi. Bu çizgi iç mekanın içerisine doğru orta konsola kadar devam ediyor. Yeni Astra`nın teknolojik özellikleri arasında; sürekli süspansiyon kontrolü özelliğine sahip elektronik CDC sistemi, tek bir düğmeye basınca çalışan, performansı yüksek sürüş özellikleri sağlayan çok özel bir spor mod ile piyasaya çıkan IDS Plus sistemi bulunuyor.

CDC sistemi sayesinde amortisörler, yol yüzeyindeki ve sürüş tarzındaki değişikliklere, anında tepki gösteriyor ve o anda hüküm süren koşullara göre kendilerini otomatik olarak ayarlıyorlar. CDC ile amortisör özellikleri kontrol edilirken, IDS Plus ile gaz pedalının tepkisi ve elektrohidrolik direksiyon için yardımcı güç desteği de kontrol edilebiliyor. Ayrıca, bu sınıfta ilk kez sunulan AFL sürüşe duyarlı ön far sistemi, yeni Twinport benzinli ve common rail turbo dizel motorlar sunuluyor.

2004 yılının ilkbaharında satışa sunulacak beş kapılı yeni Astra`yı daha sonra station wagon versiyonu ve üç kapılı sportif modeli izleyecek. İlk başlangıç aşamasında 1.4 litreden 2.0 litreye kadar 80 beygir ile 200 beygir güç ürüten beş çeşit benzinli motor ve üç çeşit turbo motor seçenekleri sunulacak. Euro 4 emisyon standartlarını karşılayan motorların 2.0 litre turbo seçeneğinde standart olarak altı ileri düz vites kutusu bulunuyor.

BMW 6 serisi 14 yıl sonra geri döndü

BMW yeni rüya otomobili 6 serisi Coupe, efsanevi 6 serisinin mirasını devam ettiriyor. 1989 yılından beri üretilmeyen 6 serisi Coupe, 2003`ün Eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı`nda ilk kez otomobilseverlerin beğenisine sunulacak. 2004 yılı başında pazara sunulacak 6 serisinin Coupe`nin fiyatı yeni BMW 7 serisi`nin fiyatına göre belirlenecek.

Daha sonra 2+2 cabrio modeli ile de desteklenecek olan yeni BMW 6 serisi, tasarımı, geliştirilmiş motoru, sportif özellikleri ve geniş iç hacmiyle, lüks spor coupe sınıfında yeni bir standart yaratacağa benziyor.

4.820 mm uzunluğunda, 1.855 mm genişliğinde ve yalnızca 1.373 mm yüksekliğindeki otomobil, bu tür bir spor otomobilden beklenmeyecek kadar geniş bir iç hacim sunuyor. 6 serisi, arka koltuktaki iki yolcuya bile hareket özgürlüğü sağlıyor ve bagaj bölmesi de iki golf çantası ve bir valizin aynı anda taşıyabileceği boyutta.

Yeni 5 serisi ve 7 serisinde olduğu gibi, 6 serisinde de gerekli bütün fonksiyonlar doğrudan direksiyonun üzerinde ya da çevresinde yer alıyor. BMW`nin eşsiz iDrive kontrol sistemini yöneten kontrol paneline ulaşmak hem rahat hem de ergonomik. BMW 7.45i`de bulunan 4.4 litrelik V8 motor, 6 serisinde de kullanılıyor. 333 beygir güç üreten motor, 6 serisi Coupe`yi 0`dan 100 km`ye 5.6 saniyede çıkarıyor. Otomobilin maksimum hızı ise 250 km ile sınırlandırılmış.

6 serisinde motor gücü, üç farklı altı ileri vites seçeneğiyle yola aktarılıyor; manuel altı ileri vites, steptronic otomatik altı ileri vites, Formula 1`deki gibi hem vites kolu hem de direksiyon üzerinde vites pedalları içeren Sıralı Manuel Şanzıman (SMG).

Honda dizel pazara yeni Accord`la girdi

Honda, ilk seri üretim dizel motorunu Accord`da kullanacak. Honda, fosil yakıtların tükenmesi, küresel ısınma ve yakıt verimliliği sorunlarına çözüm bulmanın etkili yollarından biri olarak dizel motorları üzerinde çalışmalar yürütüyordu. Geçtiğimiz günlerde Honda`nın Frankfurtta`ki R&D merkezinde tanıtımı yapılan alüminyum gövdeye sahip 2.2 litrelik motor 140 beygir gücünde. 0`dan 100 km`ye 9.4 saniyede ulaşan otomobilin maksimum hızı 210 km. i-CTDI adı verilen motorun en önemli özelliği; düşük yakıt tüketimi, 340 Nm`lik yüksek torku ve sessizliği... Common rail dizel motorun daha sonra çeşitli değişikliklerle küçük sınıf Honda modelleriyle, SUV araçlar CR-V ve HR-V`de kullanılması planlanıyor. Rakiplerine göre oldukça düşük bir yakıt tüketimine sahip motor; 100 km`de 90 km`e sabit hızda ortalama 5.4 litre yakıt tüketiyor. Düşük yakıt tüketimine rağmen motorun performansı dikkat çekici; özellikle 2000 devirde 340 Nm`lik maksimum tork üretmesi.

Motorun bir başka özelliği de sessiz olması. i-CTDI dizel motorun sesi 10 desibel daha düşük. Motorun yarattığı titreşimleri azaltmak için 4 noktadan bağlantılı salınım sistemi kullanılmış. Ayrıca, motor kapağı ve otomobilin içinde yapılan değişiklikler ve ek ses yalıtımı ile ses seviyesi yüzde 30 azaltılmış.

Motorun en önemli özelliklerinden biri de; AST (Advanced Semisolid Technology) Gelişmiş Yarıkatı Teknolojisi`nin kullanılmış olması. Alüminyumun yarı katı halde şekillendirildiği bu teknoloji, yekpare ve hafif olmasının yanı sıra sağlam alüminyum bir silindir blok yapımını olanaklı kılan iç bilezikli, dünyadaki ilk yarıkatı kalıbını ortaya çıkarmış. Ayrıca bloklar arasındaki mesafenin 9 milimetrede tutulması, bir benzinli motor ile aynı motor uzunluğunun elde edilmesini olanaklı kılmış. Bir başka ilk ise motorda kum kullanılmış olması... Blokların çevresine yerleştirilen kum, basıncı dengeliyor. Dizel Honda Accord, aralık ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

Transporter 32.6 milyar

Yenilenen Volkswagen Transporter, ağustos ayında satışa sunulacak. 5`inci nesil Transporter`ın Panelvan modelinin anahtar teslim satış fiyatı 32 milyar 650 milyon liradan başlıyor, 38 milyar 900 milyon liraya kadar çıkıyor. City van modelinin fiyatı ise 34 milyar 50 milyon lira ile 40 milyar 600 milyon lira arasında. Camlı van Transporter`ın fiyatı ise 33 milyar 383 milyon liradan başlıyor 41 milyar 250 milyon liraya kadar çıkıyor. Türkiye`de hafif ticari araçlarda ilk 6`ıncı vitesi ve tiptronik vitesi sunan Transporter da, ABS, EDL, EBC ve ASR standart olarak bulunuyor.

Dört mevsimlik 4x4 lastiği

Goodyear, arazi araçları için SmartTRED teknolojisine sahip dört mevsim lastiğini sunan ilk üretici oldu. Yeni Wrangler HP All Weather, ıslak zemin performansı, yüksek dayanıklılık ve farklı mevsimlerdeki değişken iklim koşullarına bile uyum sağlama özellikleriyle dikkat çekiyor. Yeni lastik, yılda iki kez lastik değiştirmek isteyen ama güvenlikten de taviz vermek istemeyen sürücüler için geliştirilmiş. Diğer bir avantajı da, sunulduğu bütün boyutlarda jant kenarını koruyan bir yapıya sahip olması. Jant kenarının üzerine oturan lastik bir çıkıntı, alüminyum jantlara kaldırımlara çıkarken daha iyi koruma sağlıyor.

SOL ŞERİT

HYUNDAI Assan`ın Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürlük görevine M. Kurthan Tarakçıoğlu getirildi. 1965 yılında Ankara`da doğan Tarakçıoğlu, iş hayatına Sabancı Grubu`unda başladı. Tarakçıoğlu, 1994’de Satış Sonrası Bölge Müdürü olarak Opel Türkiye`de çalıştı.

PETROL Ofisi`nin 31 Temmuz`a kadar sürecek olan ‘‘Milli Piyango Hemen Kazan ve Katıl Kazan Kampanyası’’ dahilinde, ilk Nissan Micra 1.2 Visia otomobil talihlisi Suat Hayri Kılıç oldu. Kampanyada, Nissan Micra’nın yanı sıra 11 Petrol Ofisi müşterisi de, Beko 82 ekran TV kazandı.

MICHELIN ve BF Goodrich tarafından düzenlenen kampanya sonuçlandı. 15 Mayıs-30 Haziran tarihleri arasında Michelin veya BF Goodrich lastiklerinden en az iki adet satın alanlar arasında yapılan çekilişte Peugeot 206 XT 1.4 otomobili Bolu`dan İrfan Çiloğlu kazandı. Aynı çekilişte, 3 kişi Philips LX 3000D ev sinema sistemi ve 33 kişi de Sony Ericsson T310 kazandı.

TOYOTA Plaza`lara gelerek 100 milyon ve ürezinde servis harcaması yapan Toyota sahipleri, harcadıkları her 100 milyon lira için bir çekilişle Toyota Yaris kazanma şansına sahip oldular. ‘Servise geldim bir tane, eve döndam iki tane’’ kampanyasına Ankara`dan katılan 10 yıllık Toyota kullanıcısı emekli banka müdürü Ahmet Bilginer, yeni Toyota Yaris`in sahibi oldu.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.525 Değişim: -0,06% Hacim : 84.989 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.476 18.04.2024 Yüksek 9.602
Açılış: 9.565
32,5791 Değişim: 0,32%
Düşük 32,4917 19.04.2024 Yüksek 32,6766
Açılış: 32,4917
34,6720 Değişim: -0,17%
Düşük 34,6047 19.04.2024 Yüksek 34,9703
Açılış: 34,7321
2.532,31 Değişim: 1,92%
Düşük 2.483,83 19.04.2024 Yüksek 2.532,32
Açılış: 2.484,49
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.