Arzum hedef yükseltti

07.11.2018 - 11:28 | Son Güncelleme :
Arzum hedef yükseltti | Ekonomi Haberleri

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Kolbaşı, "İhracatın cirodan aldığı payı her yıl artırıyoruz. Orta vadede ciromuzun yüzde 50'sinin ihracattan geliyor olması ve yurt dışı pazarından bir sektör markasını satın almak da en büyük hedeflerimizden biri" şeklinde belirtti.

 

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, temizlik kategorisine yaptıkları yatırımlarla da pazarda büyümeye devam edeceklerini söyledi. Kolbaşı, Arzum olarak yılı başarılı bir şekilde tamamlayacakları öngörüsünde bulunarak, "İnovatif ürünlerimiz, yenilikçi teknolojilerimiz ve fark yaratan tasarımlarımız ile bu yıl da müşterilerimizin gönlündeki yerimizi daha da sağlamlaştırdık. İlk 9 ayın sonuçlarına göre, şu an yüzde 11,6 pazar payı ile adette birinci markayız. Yüzde 8,1 cirosal paya sahibiz. Gıda hazırlama, pişirme-kızartma ve saç bakımı kategorilerinde liderliğimizi sürdürüyoruz." diye konuştu.

Ana yatırım alanlarının Ar-Ge ve tasarım olduğuna işaret eden Kolbaşı, "Bu yolda yatırımlarımıza son sürat devam ediyoruz ve Ar-Ge yatırımlarımızı artırıyoruz. Tasarım konusunda tüketici ihtiyaçlarını ve trendleri takip ederek en doğru ürünü tanımlayıp kullanım kolaylığını ve tasarımı ön plana çıkarıp ilerliyoruz. 20 adet marka ve 5 adet patent/faydalı model başvurumuz bulunmakta. 2019'da da üst üste liderliğimizi sürdürdüğümüz kategorilerde başarılarımızı devam ettireceğiz." ifadelerini kullandı.

##$HABER_1450335$##

"ÜZERİMİZE DÜŞEN GÖREVİ YERİNE GETİRİYORUZ VE İNDİRİMLE DESTEKLİYORUZ"

Murat Kolbaşı, Arzum'un son yıllarda ihracatta katettiği yolun kendileri için mutluluk verici olduğunu, şu anda dünyanın 35 ülkesinde bulunduklarını ve bu rakamı 2023'te 50'nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. İhracatta mutfak kategorileriyle ciddi bilinirliklerinin olduğunu belirten Kolbaşı, "Son dönemde Olimpia Power ve süpürge kategorisinde de talep görmeye başladık. Özellikle Orta Doğu ve Avrupa olmak üzere pek çok pazara odaklanmış durumdayız. Gelecek dönemde bu kategorideki gelişmenin katkısı ile global marka olma yolunda çalışmalarımız daha da ilerleyecek." şeklinde konuştu.

Kolbaşı, ihracatın cirodan aldığı payı her yıl artırdıklarını vurgulayarak, "Orta vadede ciromuzun yüzde 50'sinin ihracattan geliyor olması ve yurt dışı pazarından bir sektör markasını satın almak da en büyük hedeflerimizden biri." dedi.

Tüketicilere fiyat artışlarını yansıtmamaya çalıştıklarını belirten Kolbaşı, "Enflasyonla Topyekun Mücadele Programı'na destek vererek biz de bu durumun değişmesi için üzerimize düşen görevi yerine getiriyoruz ve indirimle destekliyoruz." ifadesini kullandı.

Kolbaşı, Çin Uluslararası İthalat Fuarı'nı uzun süredir heyecanla beklediklerini dile getirerek, şunları kaydetti: "Fuara, 130 ülkeden 3 binden fazla firmanın katılımı var. 12 ülke stratejik önemli ülke seçilmiş durumda; Endonezya, Vietnam, Pakistan, Güney Afrika, Mısır, Rusya, İngiltere, Macaristan, Almanya, Kanada, Brezilya ve Meksika. Dünyanın en büyük 500 firmasının 200 tanesinin de standı var. Sektörler ise hizmet, otomotiv, yüksek teknoloji, elektrikli ev aletleri ve beyaz eşya, oyun teknolojileri, medikal, gıda... Bu fuar sadece dev Çin pazarı değil, bütün Asya Pasifik pazarına açılma yolunda dev bir kapı. Çin'in 33 eyaleti fuara heyet gönderecek ve alım gerçekleştirecekler. Merkezi hükümetin bu yönde talimatı var."

Arzum olarak, Türk kahvesinin dünyaya yayılımı için tasarladıkları OKKA ailesiyle fuardaki yerini aldıklarını bildiren Kolbaşı, "Hem kahve makinelerimiz hem de Türk kahvesi çekirdeği öğütücümüz Arzum OKKA Beangourmet'in diğer fuarlarda olduğu gibi burada da büyük ilgi çekeceğine ve bize yeni fırsatlar sunacağına eminiz. Çin'de kahve pazarı dünya ortalamasının üzerinde büyüyor. Geçen yıl kahve tüketimindeki büyüme yüzde 20'yi yakaladı. Dünyanın en büyük kahve zincirleri Çin'de yerini almaya başladı. Hatta Starbucks dünyada en büyük şubesini Şanghay'da açtı. Uluslararası birçok kahve markasının yatırımı var. Bu, büyüyen pazarda Türk kahvesinin de şansı var demektir." şeklinde konuştu.

"BİRÇOK DÜNYA ÜLKESİ KAHVE FALINDAN HABERDAR"

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Kolbaşı, şu ifadeleri kullandı: "Dünyanın birçok yerinde Türk kahvesi içiliyor mu?' diye soruluyor bize... Biz de gururla 'evet' diyoruz. Osmanlı İmparatorluğu'nun dokunduğu Balkanlardan Orta Doğu'ya kadar olan bölgede Türk kahvesi çok iyi biliniyor. Türk kahvesi kültürü bu bölgeden dünyanın birçok noktasına yayılmış durumda. Avustralya'dan Kanada'ya, ABD'den den Güney Amerika'ya kadar kültür taşınmış durumda. Hatta birçok dünya ülkesi kahve falından haberdar. Uzak coğrafyalarda kendim de bizzat gittiğim için Cakarta'yı örnek verebilirim. Arzum OKKA'ya talep var ve Türk kahvesi pişiriyorlar."

Avustralya'nın Melbourne kentinde de 500 binden fazla Yunan vatandaşı olduğundan ciddi bir Türk kahvesi tüketimi bulunduğunu ifade eden Kolbaşı, "Ukrayna'da da çok yüksek tüketim... Balkanlar üzerinde Belgrad da çok önemli. Türk kahvesi orada duble servis ediliyor, yani 2 fincanlık içiliyor. Tabii ki Almanya... Türk komşularından bu kültürü tanıyorlar ve ısınıyorlar. O pazarda da büyümek istiyoruz. Amerika'da çok başarılı gittiğimizi söyleyebilirim, Arjantin ve Mısır'da da çok büyük potansiyel var. Fas da çok önemli." şeklinde konuştu.

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
99.326 Değişim: 0,00% Hacim : 8.948 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 0 25.03.2019 Yüksek 0
Açılış: 0
5,5394 Değişim: -0,20%
Düşük 5,5338 26.03.2019 Yüksek 5,5936
Açılış: 5,5507
6,2772 Değişim: -0,29%
Düşük 6,2657 26.03.2019 Yüksek 6,3539
Açılış: 6,29545
234,79 Değişim: -0,43%
Düşük 234,77 26.03.2019 Yüksek 237,71
Açılış: 235,80

bigpara

Copyright © 2019 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.