Airbus: 20 yılda 37.4 bin uçağa ihtiyaç var

06.07.2018 - 16:36
Airbus: 20 yılda 37.4 bin uçağa ihtiyaç var | Ekonomi Haberleri

Airbus'ın 2018-2037 Küresel Pazar Tahmini'ne göre, gelecek 20 yıl içerisinde 5,8 trilyon dolar değerinde yaklaşık 37 bin 400 adet yeni uçağa ihtiyaç olacak.

Airbus'ın 2018-2037 Küresel Pazar Tahmini'ne göre, 20 yıl içerisinde dünyanın yolcu uçağı filosu 2 katın üzerine çıkarak 48 bine yükselirken, küresel yolcu trafiğinin yılda ortalama yüzde 4,4 büyümesiyle 37 bin 390 adet yolcu ve kargo uçağına ihtiyaç duyulacak.

AA'nın haberine göre; gelişmekte olan ülkeler, ekonomik büyümenin yüzde 60'ından fazlasını kapsayacak ve kişi başına düşen yolculuk sayısı bu ülkelerde 2,5 katına çıkacak.

Gelişen hava yolu iş modelleri ve devam eden serbestleşme ile birlikte artan hava taşımacılığı, bölgesel yavaşlamalara karşı esnekliğin artmasını sağlayacak.

Teknolojik gelişmeler sayesinde artan uçak menzili ve kapasitesi, hava yollarına maliyet azaltma yolunda yeni iş fırsatlarını keşfetme esnekliği sağlıyor. 

##$HABER_1447432$##

540 BİN YENİ PİLOTA İHTİYAÇ DUYULACAK

Airbus, A320neo ile küçük, A350-900 ile geniş uçak segmentinde lider konumda bulunuyor.

Genellikle bugünün tek koridorlu uçaklarının en büyük rekabet alanı olan küçük uçak segmentinde, gelecekte, tahmin edilen toplam talebin dörtte üçünden fazlasını temsil eden 28 bin 550 adet yeni uçağa ihtiyaç duyulması bekleniyor.

Orta segmentte ise Airbus, daha küçük geniş gövde ve daha uzun menzilli tek koridorlu uçaklar tarafından sağlanan ekstra kapasite ve menzil esnekliği gerektiren operasyonlar için 5 bin 480 adet yolcu ve kargo uçağına ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. 

Daha fazla kapasite ve menzil esnekliği için (bugün A350'lerin de bulunduğu geniş gövde segmenti) bin 760 adet uçağa ihtiyaç olacak. 

A350-1000 ve A380 de dahil olmak üzere en geniş uçak modellerini içeren ve genellikle yüksek kapasiteli ve uzun menzilli operasyonlara hizmet eden ekstra geniş gövde segmentinde ise Airbus, gelecek 20 yıl içinde bin 590 adet uçağa talep olacağını öngörüyor. 

Talep edilecek olan 37 bin 390 yeni uçağın 26 bin 540 adedi büyüme için kullanılacak, 10 bin 850 adedi ise eski nesil daha az yakıt verimli uçağın yerini alacak. 

İki katın üzerine çıkarak 48 bine yükselecek olan dünya filosunda 540 bin yeni pilota ihtiyaç duyulacak. Airbus, büyüyen müşteri platformunun ihtiyaçlarını karşılamak için hizmet operasyonlarını geliştirmeye devam ediyor. 

"ORTA PAZAR SEGMENTİNDE SON DERECE GÜÇLÜYÜZ"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Airbus Ticari Direktörü Eric Schulz, şunları kaydetti:

"Pazar segmentleri arasındaki sınırları bulanıklaştıran günümüzün daha yetenekli uçakları sayesinde daha geniş bir operasyon aralığında uçak kullanımı için giderek artan bir eğilim var.

Bu gerçekler, hava yollarının çalışma şeklini daha iyi yansıtan küçük, orta, geniş ve ekstra geniş kategorileri ile birlikte yeni bir segment geliştirmemizi sağladı.

Lider ve en kapsamlı uçak ailemizin çok yönlülüğü, tek koridorlularımızın en gelişmişi A321neo, uzun mesafeli güzergahlarda verimli bir şekilde uçuyor ve A330neo gibi geniş gövdeli uçaklarımız da aynı şekilde bölgesel operasyonlara hizmet ediyor. Bu orta pazar segmentinde son derece güçlüyüz." 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
  • KREDİ
93.616 Değişim: 0,34% Hacim : 5.381 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 92.744 16.11.2018 Yüksek 94.308
Açılış: 93.786
5,3338 Değişim: 0,27%
Düşük 5,3197 17.11.2018 Yüksek 5,3338
Açılış: 5,3197
6,0913 Değişim: 0,19%
Düşük 6,0732 17.11.2018 Yüksek 6,0913
Açılış: 6,0795
209,61 Değişim: 0,49%
Düşük 208,39 16.11.2018 Yüksek 210,63
Açılış: 208,59
TL
Ay
%

bigpara

Copyright © 2018 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.